اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

انگلیس هم‌پیمان همیشگی آمریکا در توطئه علیه ایران است/عدم شرکت در انتخابات یک حرام سیاسی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انگلیس هم‌پیمان همیشگی آمریکا در تمامی طرح‌ها و توطئه‌های علیه ملت و کشور ایران بوده است.

انگلیس هم‌پیمان همیشگی آمریکا در توطئه علیه ایران است/عدم شرکت در انتخابات یک حرام سیاسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان  اظهار داشت: سزاوار است از اقدام خانه ملت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب اخراج سفیر دولت خبیث انگلستان و نیز حرکت دانشجویان دانشگاه‌های تهران و حضور اعتراض‌آمیز آنان و تسخیر سفارت انگلیس به عنوان کشوری که همواره با شیطان بزرگ در طراحی توطئه علیه ملت و جمهوری اسلامی هم‌پیمان بوده قدردانی کنم.
وی در ادامه از انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین مسئله پیش روی ملت ایران یاد کرد و گفت: در انتخابات ما با سه عنصر تعیین کننده فقه انتخاباتی، اخلاق انتخاباتی و قانون انتخاباتی مواجه هستیم که همگی ملزم به رعایت این نکات هستیم.
امام جمعه کاشان با بیان اینکه فقه انتخاباتی به معنای بایدها، نبایدها و واجبات و محرماتی است که بایستی در انتخابات رعایت شود عنوان داشت: نخستین مسئله‌ای که در انتخابات واجب و ضروری است حضور آحاد و تمام کسانی است که واجد شرایط رأی دادن هستند.
نمازی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات دارای یک بعد حقوقی، قانونی و بین‌المللی و نیز یک بعد شرعی است افزود: از دیدگاه شرعی شرکت در انتخابات در نظام اسلامی یک واجب سیاسی است و به هر نسبتی که افراد شرکت نکرده و باعث خشنودی دشمنان شوند مسئول هستند و به معنای دیگر عدم شرکت در انتخابات در نظام اسلامی که حضور در آن بر همه کسانی که واجد شرایط رأی دادن هستند یک حرام سیاسی است.
خطیب نماز جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تأسف از تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب نیز عنوان داشت: باید به ملت‌های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای داشتن چنین حاکمانی تسلیت گفت که به جای حمایت از مظلومان فلسطین، بحرین، مصر، لیبی، تونس و یمن جلسه تشکیل داده‌اند و علیه دولت سوریه که هم‌پیمان حماس، حزب‌الله و جمهوری اسلامی در حمایت از نهضت مقاومت و در خط مقدم مبارزه با اسرائیل غاصب است قطعنامه صادر کرده‌اند.
نمازی در ادامه به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار نمونه بسیج سراسر کشور و همچنین در میان فرماندهان نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود: استقامت و شکستن اسطوره‌های دروغین درس بزرگ امام و ملت بسیجی ایران به ملت‌های جهان، تبدیل شدن جمهوری اسلامی به کانون اصلی حرکت بیداری ملت‌ها و خشمگین شدن دشمنان از همین واقعیت، تکرار شعارهای مردم مصر و تونس در کالیفرنیا و نیویورک، الگو گرفتن جوانان مصر و تونس از حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامى، بسیج یک مجموعه حزب‌الله واقعی و بسیج سیاسی است اما سیاست‌زده، سیاسى‌کار و جناحی نیست از جمله بیانات ایشان در دیدار با اقشار بسیج سراسر کشور بود.
وی افزود: انقلاب اسلامی به ملت و مسئولان کشور عزت داده، ایران به برکت همین عزت نفس یک تنه در مقابل اراده بزرگترین مستکبران و استعمارگران ایستاده و اراده آنان را در هم شکسته است و چنانچه امروز عرصه و امتحانی مانند 7 آذر، پیش بیاید عملکرد نیروی دریایی بسیار شیرین‌تر و باشکوه خواهد بود از جمله نکاتی بود که مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش به آن اشاره کردند.
وی هم چنین با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، عاشورا را علت استمرار و بقای اسلام دانست و ابراز داشت: پس از آنکه طریقت اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) به بشریت عرضه شد مهمترین عاملی که باعث شد این دین مبین تا کنون زنده و پویا باقی بماند واقعه کربلا و نهضت عاشورا است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول