اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی زنجان:

مؤثرترین شیوه امر به معروف تبلیغ عملی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: نخستین و مؤثرترین شیوه در امر به معروف و نهی از منکر تبلیغ عملی است.

مؤثرترین شیوه امر به معروف تبلیغ عملی است
یحیی شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از ارکان اصلاحی جامعه است و جامعه را از دچار شدن به آسیب‌ها باز داشته و در مسیر رستگاری قرار می‌دهد.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فروع دین اسلام و واجب کفایى است، اگر امر کننده احتمال بدهد امر یا نهی او تاثیر دارد، باید این کار را انجام دهد و در غیر این صورت چنانچه می‌داند تاثیر ندارد امر و نهی واجب نیست.
فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: از آنجا که امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است نیروی انتظامی نیز در این میان وظیفه دارد با بسیج منابع و امکانات خود به این موضوع به عنوان یکی از تاثیرگزارترین و فراگیرترین مدل پیشگیرانه توجه وافر داشته باید.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی باید با ایجاد تعاملات مثبت و مستمر با پایگاه‌های بسیج نسبت به ترویج و اشاعه این فرهنگ دینی در سطح جامعه اقدام کند.
شرفی با تاکید بر اهمیت فریضه امر به معرف و نهی از منکر در اسلام گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید"مردان و زنان با ایمان ولی و یار و یاور یکدیگرند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، نماز را برپا می‌دارند، زکات می‌پردازند و خدا و رسولش را اطاعت می کنند" که با توجه به تاکیدات فراوان بر این مسئله باید در جامعه امر به معروف و نهی از منکر زنده نگه داشته شود.
وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر همچون خون در پیکره دین جریان دارد و ضامن حیات اسلام است و خیزش و قیام مصلحان در جامعه‌ اسلامی نیز، بازتابی از عمل به این فریضه است.
فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: اگر مصلحان بزرگی همچون امام حسین (ع) نبودند ارزش‌های انسانی و الهی از بین رفته و اسلام قرن‌ها پیش توسط تبهکاران دفن شده بود، انقلاب اسلامی ایران خود یکی از ثمرات و نتایج با ارزش این اصل در جنبه‌های سیاسی و حکومتی است که توسط امام خمینی (ره) رهبری شده و به پیروزی رسید و هم اکنون به زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی به راه خود ادامه می‌دهد.
وی اظهار داشت: آمر به معروف باید مانند پدری دلسوز و طبیبی مهربان باشد قصد خود را خالص و تنها برای رضای خدا اقدام کند و عمل خود را از هر گونه برتری جویی پاک گرداند.
شرفی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر، دارای مراتبی از جمله امر و نهی با رفتار، امر و نهی با گفتار و سرانجام در صورت اقتضای شرایط، توسل به زور است، افزود: نخستین و مؤثرترین شیوه در امر به معروف و نهی از منکر تبلیغ عملی دانست و تاکید کرد: احترام به شخصیت افراد، دومین اصلی که در تأثیر امر به معروف و نهی از منکر باید مد نظر قرار گیرد.
فرمانده انتظامی استان زنجان پلیس را پیشگام اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: باید تلاش کنیم این فریضه بسیار مهم و تاثیر گذار در جامعه نهادینه شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول