اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

اتمام فاز نخست تاسیسات جزیره نگین بوشهر تا پایان سال 91

خبرگزاری فارس: معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی کشور از اتمام فاز اول احداث تاسیسات بندری در جزیره نگین بندر بوشهر تا پایان سال 91 خبر داد.

اتمام فاز نخست تاسیسات جزیره نگین بوشهر تا پایان سال 91
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا کبریایی پیش از ظهر امروز در بازدید از بندر بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر طرح توسعه بندر بوشهر در بخش شهری تکمیل شده و با توجه به نیازی که برای توسعه بیشتر وجود دارد، در حال طراحی و برنامه‌ریزی برای اجرای فاز بعدی توسعه در اراضی جزیره نگین که قابل توسعه تا 400 هکتار خواهد بود هستیم.
وی افزود: امیدواریم تا پایان سال 91 فاز اول طرح توسعه جدید بندر در جزیره نگین که جز اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر است را به اتمام برسانیم.
کبریایی اضافه کرد: در سال جاری بالغ بر 600 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی صرف توسعه، تجهیز و تکمیل بنادر در استان بوشهر شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با تلاش و برنامه ریزی مدیرکل، معاون فنی ایشان و سایر همکاران در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روند اجرای پروژه ها بسیار خوب و رضایت بخش است.
معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی بیان داشت: سواحل استان بوشهر به دلیل شرایط خاصی که دارد جاذبه قابل توجهی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد کرده است.
کبریایی با تاکید بر نقش قانونی سازمان بنادر و دریانوردی در صدور مجوز ساخت و بهره‌برداری تاسیسات دریایی در کشور گفت: شاهد مراجعات متعدد سرمایه‌گذاران برای ساخت بنادر خصوصی و کارگاه‌های تعمیر و ساخت شناور در استان بوشهر هستیم.
وی ابراز داشت: پروژه‌های مهمی را در بنادر استان بوشهر با اعتباری معادل 900 میلیارد ریال آماده افتتاح داریم که به‌زودی توسط مقامات عالی کشور رسماً افتتاح می‌شوند.
این مسئول یادآور شد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در سال‌های اخیر در بندر بوشهر ایجاد شده، عملاً ظرفیت کشتی‌های قابل تردد در این بندر دو برابر شده و از 15 هزار تن به 30 هزار تن رسیده است.
کبریایی ادامه داد: ظرفیت پذیرش سالانه بندر بوشهر نیز از 2.5میلیون تن در سال به 5 میلیون تن رسیده است.
معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حال حاضر ترمینال کانتینر بندر بوشهر با ظرفیت 430هزار TEU کانتینر در سال در حال استفاده و بهره‌برداری است که خوشبختانه این افزایش ظرفیت و علاوه بر آن تجهیز بندر به دو دستگاه گنتری کرین، موجب رشد 25 درصدی فعالیت‌های بندر بوشهر در بخش کانتینر شده است.
کبریایی با اشاره به برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در بخش سواحل گفت: در آینده شاهد رشد بسیار چشمگیری در حوزه زیرساخت‌های سواحل استان بوشهر خواهیم بود.
وی ابراز داشت: هم اکنون سازمان بنادر و دریانوردی در نوار ساحلی استان بوشهر، 26 پروژه تحت عنوان بنادر کوچک چند منظوره در دست اجرا دارد که عملیات اجرایی 10 موج شکن آغاز شده و برخی از آنها نیز رو به اتمام است.
معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه 16 پروژه از این 26 پروژه در حال مطالعه است متذکر شد: انجام این پروژه‌ها در بازه زمانی کوتاه، کاری بزرگ و ارزشمند است و قطعاً موجب رونق اقتصادی استان و اشتغالزایی مولد می‌شود.  
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول