اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرگانی خرمشهر:

عراق بیشترین مقصد صادراتی کالا از خرمشهر است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرگانی خرمشهر گفت: در حال حاضر عراق بیشترین مقصد صادرات کالا از خرمشهر را تشکیل می‌دهد.

عراق بیشترین مقصد صادراتی کالا از خرمشهر است
عبدالامیر ربیهاوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در آبان‌ماه سال جاری تعداد 235 فقره سفارش به ارزش 11 میلیون و 797 هزار و 348 دلار در اداره بازرگانی خرمشهر به ثبت رسیده که سهم صادرات در این بین 85 فقره به ارزش 2 میلیون و 826 هزار و 288 دلار بوده‌است.
  وی افزود: از این تعداد همچنین پنج فقره بدون انتقال ارز به ارزش 109 هزار و 450 دلار و 145 فقره ارز آزاد به ارزش هفت میلیون و 861 هزار و 610 فقره به ثبت رسیده است.
رئیس اداره بازرگانی خرمشهر در ادامه برخی کالاهای وارداتی به خرمشهر را برشمرد و گفت: این کالاها شامل لوازم خانگی، ابزارآلات، لوازم آشپزخانه، لوازم صوتی و تصویری، لاستیک، لوازم آرایشی، گل مصنوعی، نوشت‌افزار و همچنین برخی تجهیزات از جمله لیفتراک، ماشین سنگین و کمپرسور هوا هستند.
ربیهاوی با اشاره به اینکه عملکرد واحد بازرگانی خارجی این اداره در نیمه دوم سال جاری روبه پیشرفت بوده است، خاطرنشان کرد: کشورهایی که به ایران کالا صادر می‌کنند عمدتا از کشورهای آسیای شرقی و برخی کشورهای اروپایی هستند که چین، کره، تایوان، اندونزی، تایلند، هند، بلژیک، فرانسه، ایتالیا و ترکیه را شامل می‌شوند.
وی در ادامه تصریح کرد: کالاهای صادراتی ایران در این ماه نیز مصالح ساختمانی فلزی و غیره، میوه و تربار، مواد غذایی، ماهی، لوازم صنعتی، تخته و الوار و خشک‌بار بوده‌است.
رئیس اداره بازرگانی خرمشهر عمده کشورهای واردکننده کالا از ایران را به این شرح اعلام کرد: کشورهای واردکننده کالاهای ایرانی عمدتا کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که از آن جمله می‌توان به عراق، امارات، عمان، کویت و قطر اشاره کرد.
ربیهاوی در پایان با اشاره به رشد صادرات و واردات کشور گفت: در سال جاری صادرات کالا افزایش قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته داشته که بیشترین میزان آن به کشور عراق بوده ‌است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول