اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تعامل بخش خصوصی و دولتی صورت گرفت؛

برگزاری نشست مشورتی استاندار کرمان و نخبگان اقتصادی

خبرگزاری فارس: نخستین نشست مشورتی استاندار کرمان و نخبگان اقتصادی بخش خصوصی شامگاه پنجشنبه با هدف تعامل بخش‌های خصوصی و دولتی برگزار شد.

برگزاری نشست مشورتی استاندار کرمان و نخبگان اقتصادی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان استاندار کرمان شامگاه پنجشنبه در نشست با نخبگان اقتصادی بخش خصوصی در محل استانداری کرمان اظهار داشت: برگزاری این نشست در صورتی که نقطه نظرات ارائه شده عملیاتی شود در پیشرفت طرح‌ها موثر است.
اسماعیل نجار بیان داشت: با ابلاغ شورای مشورتی به استانداران مصوبات این شورا عملیاتی‌تر می‌شود و دستگاه‌های اجرایی موظف به پیگیری طرح‌ها می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه با تشکیل اتاق‌های فکر بسیاری از مسائل برطرف می‌شود، تصریح کرد: نظرات افراد باید به صورت اجرایی و عملیاتی مطرح شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمان نیز در این نشست بیان داشت: شورای مشورتی بخش خصوصی و دولتی با هدف تعامل و ارتباط نزدیک، قوی و قانونمندتر بین این دو بخش تشکیل شد.
محسن جلال‌پور تصریح کرد: در شورای مشورتی بخش خصوصی و دولتی هشت نفر از وزیران، چهار نماینده از کمیسیون‌های اقتصادی مجلس، دو نماینده از قوه قضاییه و هشت نفر از بخش خصوصی حضور دارند و دبیری این شورا با اتاق بازرگانی است.
وی ابراز داشت: شورای مشورتی بخش خصوصی و دولتی از 16 فروردین‌ ماه سال جاری هر دو هفته یک‌بار در تهران برگزار شده است.
جلال‌پور حضور بخش خصوصی با مجموعه حاکمیتی، تسهیل در امور سرمایه‌گذاری، رفع مشکلات توسعه اقتصادی در کشور و استان‌ها را از مهم‌ترین اهداف تشکیل شوراهای مشورتی بخش خصوصی و دولتی برشمرد.
وی از تشکیل شورای مشورتی بخش خصوصی و دولتی در 11 استان کشور خبر داد و گفت: استانداران این استان‌ها از عملکرد شوراهای مشورتی رضایت دارند.
جلال‌پور با اشاره به مخاطرات این شوراها تصریح کرد: این شوراها نباید به نشست سخنرانی تبدیل شود، بلکه برنامه‌ها باید مدون باشد و مستندات ارائه شود.
وی عنوان کرد: نشست‌های مشورتی بخش خصوصی و دولتی نباید رنگ و بوی سیاسی پیدا کند و باید فضای اقتصادی بر نشست‌ها حاکم باشد.
جلال‌پور از حضور هیئت مالزیایی در کرمان در نیمه دوم آذرماه خبر داد و اذعان داشت: این هیئت در چهار روز حضور در کرمان از رفسنجان، سیرجان، بم، کلوت‌های‌های شهداد و شهر کرمان بازدید می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی، صنعت و معدن استان کرمان با شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای ساخت 10 برنامه پنج دقیقه‌ای برای معرفی کرمان و ترغیب مهمانان نوروزی برای حضور در این خطه توافق کرده است.
جلال‌پور بیان داشت: همچنین شبکه یک صدا و سیما 10 برنامه 15 دقیقه‌ای از ظرفیت‌های اقتصادی استان کرمان را با هدف جذب سرمایه‌گذار تولید و از شبکه‌های یک و جام‌جم به دو زبان فارسی و انگلیسی پخش می‌کند.
وی افزود: همایش بین‌المللی بم اردیبهشت سال آینده در کرمان برگزار می‌شود.
جلال‌پور تصریح کرد: در پنجم دی‌ماه سال جاری همزمان با سالروز زلزله بم تعدادی از مسئولان کشوری و خبرنگاران رسانه‌های مطرح کشوری در قالب یک هیئت 70 نفره به کرمان سفر می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول