اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کربلا؛ سیمای عشق؛

کفیل: یهودیان و مسیحیان مدیون قیام حسینی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: هر یهودی و مسیحی که در عالم وجود دارد مدیون کربلای امام حسین(ع) است چراکه توحید و خدامحوری در عاشورا معنا پیدا کرد.

کفیل: یهودیان و مسیحیان مدیون قیام حسینی هستند
حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: هدایت جامعه مهم‌ترین هدف بوده و امامان ما برای هدایت جامعه بشری منصوب می‌شدند.   
وی خاطرنشان کرد: کربلا و عاشورا برای ایجاد حیات طیبه و زندگی بوده و اگر دقیق بنگریم عاشورا احیاکننده و برپاکننده همه ادیان الهی است و امام حسین(ع) همچنین برای نجات بندگان به کربلا آمد.
رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه همه مسلمانان و شیعیان مدیون امام حسین(ع) هستند، گفت: هر یهودی و مسیحی که در عالم وجود دارد مدیون کربلای امام حسین(ع) است چراکه توحید و خدامحوری در عاشورا معنا پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: اسلام به معنای تسلیم شدن در برابر حضرت حق است و انسان اگر حرکتی برای احیای نام خدا کرد، با احیای آن جامعه بشر حیات و رشد پیدا می‌کند.
کفیل عنوان کرد: امام حسین(ع) آزادی را به جامعه بشری عرضه و این آزادی در کربلا معنا پیدا کرد و در واقع بهترین سوغات را که همه در انتظار آن هستند به جامعه بشری داد.
وی ابراز داشت: با مشاهده حادثه عاشورا، امام عاشق خدا و به تبعیت آن عاشق خلق شدند و امام حسین(ع) عاشق بودند و در عشق خود جان دادند و کربلا به معنای عشق‌بازی با جامعه بشری است و امام حسین(ع) در عشق خود همه هستی و زندگی خود را دادند و در ازای آن از خدا هیچ نخواستند.
رئیس مرکز تخصصی نماز خاطرنشان کرد: کربلا سیمای عشق، محبت، و همه عواطف تاریخی در کربلا است بنابراین محبت، دوستی و صمیمیت در کربلا معنا پیدا می‌کند.
وی عنوان کرد: با دقت در کربلا مشاهده می‌شود که کربلا جایگاه برهان، دلیل، استدلال و دریای سخن است و امام حسین(ع) با استفاده از استدلال، آیات قرآن و روایات نیروسازی می‌کرد تا مردم هدایت شوند.
کفیل ادامه داد: واقعه کربلا قیام حق و باطل است و در کربلا تمام حق در برابر باطل قرار گرفت و نماد حق در کربلا مفهوم پیدا می‌کند و در برابر آن نماد باطل و طاغوت است.
وی تصریح کرد: برخی اوقات در جریانات زمان رسول خدا(ص) و جنگ‌های امیرمومنان(ع) آدم‌هایی همراه امام و پیامبر بودند ولی حق محض نبودند.
رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه محرم دارای ویژگی‌هایی مانند آزادی، عشق و محبت است، گفت: باید به این نکته توجه داشت که وجود امام حسین(ع) بهترین جایگاه و وسیله برای حرکت به سوی خداست.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول