اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردبیلی‌ها شب 10- درجه را سپری کردند/ 80 راه روستایی در محاصره برف

خبرگزاری فارس: اردبیلی‌ها شب 10- را در حالی سپری کردند و برودت هوا همچنان مردم این شهر را در این ایام غافلگیر کرده است.

اردبیلی‌ها شب 10- درجه را سپری کردند/ 80 راه روستایی در محاصره برف
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال برودت هوا و یخبندان، آموزش و پرورش استان اردبیل مدارس صبح امروز را در شهرهای اردبیل، خلخال، سرعین، نیر، مشگین‌شهر، نمین و هیر در مقطع پیش دبستانی و دبستان تعطیل کرد.
با وجود بارش برف و کولاک شدید در حال حاضر تمام جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
به دنبال بارش سنگین برف و احتمال ریزش بهمن گردنه الماس که در محور خلخال - اسالم بسته شده بود بازگشایی شد و هم اکنون رفت و آمد در آن جریان دارد.
ارتفاع برف در حوزه استحفاظی گیلان به 140 سانتی‌متر رسیده و هم اکنون نیز به علت ریزش بهمن‌های متعدد تردد در این مسیر ارتباطی به سختی انجام می‌شود.
رئیس راه و ترابری خلخال اظهار داشت: ارتفاع برف در گردنه الماس به بیش از یک متر رسیده که تلاش می‌شود با برف‌روبی مستمر و نمک‌پاشی این محور همچنان باز نگه داشته شود.
علی نادری افزود: هر چند ما در حوزه استحفاظی خود به سرعت و مستمر برف‌روبی کرده و مسیر را بازگشایی می‌کنیم اما در حوزه استحفاظی گیلان به علت ارتفاع 140 سانتی‌متری برف و ریزش‌های احتمالی بهمن تردد در این محور به سختی انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: راهداران تالش و استان گیلان در تلاش هستند که این حوزه را بازگشایی کرده و امکان تردد رانندگان را فراهم کنند.
در شهرستان کوثر نیز جاده فیروزآباد - میانه که روز گذشته بسته شده بود با همکاری ماموران راهداری بازگشایی شد.
فرمانده پلیس راه استان اردبیل نیز دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هم اکنون در محور نیر – سراب و اردبیل – آستارا گردنه‌های صایین و حیران باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
معراج ظهیری افزود: به رانندگان عبوری از این محورها توصیه شده است خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
در مشگین‌شهر نیز به دلیل بارش برف راه 80 روستا بسته شده بود که با تلاش ماموران راهداری راه 70 روستا بازگشایی شده و راه 10 روستا در حال بازگشایی است.
ظهیری ادامه داد: با وجود بارش برف در برخی از محورها و یخبندان جاده هم اکنون تمام راه‌های استان اردبیل باز است و تردد در آنها جریان دارد.
وی اظهار داشت: این تردد در گردنه الماس در محور اسالم به خلخال تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است که از رانندگان عبوری انتظار می‌رود بدون مجهز شدن به وسایل ایمنی و تجهیزات لازم در این محور تردد نکنند.
این مسئول همچنین از اهالی استان خواست اگر ضرورتی در سفرها نباشد از ترددهای بی‌مورد خودداری کرده و از وقوع برخی حوادث پیشگیری کنند.
وی گفت: سردی هوا و یخبندان جاده‌ها سبب شده سطح جاده‌ها لغزنده باشد و تردد نیز به سختی انجام شود که برای رسیدن به مقصد رانندگان در کنار رعایت مقررات ایمنی و احتیاط بیشتر در رانندگی باید تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.
در شهرستان نیر 40 روستا در محاصره برف قرار گرفته و راه ارتباطی آنها قطع شده است که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش‌های پراکنده همچنان در مناطق کوهستانی استان اردبیل ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول