اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل منابع طبیعی خراسان شمالی خبر داد:

نهال کاری 115 هکتار اراضی بیابانی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: نهال کاری در 115 هکتار از اراضی بیابانی این استان از محل اعتبارات ملی و استانی در دست اجرا است.

نهال کاری 115 هکتار اراضی بیابانی خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، موسی صابری اظهار داشت: یک میلیارد و 426 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این پروژه به این اداره کل اختصاص یافته است.
وی افزود: با اجرای این طرح‌ و همچنین و طرح‌های؛ بذرپاشی در سطح 60 هکتار، مدیریت هرز آب در سطح 70 هکتار، تولید نهال گلدانی 50 هزار اصله، جمع آوری 650 کیلوگرم بذر و احداث پنج کیلومتر بادشکن زنده حدود 250 هکتار از اراضی بیابانی استان احیا می‌شود.
صابری تصریح کرد: 65 هکتار از این پروژه در شهرستان جاجرم و 165 هکتار در شهرستان اسفراین و 20 هکتار در شهرستان گرمه به اجرا در خواهد آمد.
وی با بیان اینکه بیشترین مناطق بیابانی استان به ترتیب در شهرستان‌های جاجرم، اسفراین و گرمه قرار دارد، اظهار داشت: امسال فعالیت‌های بیابان زدایی در خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه سال قبل از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اضافه کرد: عدم رعایت اصول جامع نگری و توسعه پایدار در تهیه طرح‌های مختلف از جمله طرح‌های آب و خاک، بهره برداری منابع آبی، منابع طبیعی و محیط زیست از مهم‌ترین چالش‌های موجود در زمینه بیابان زدایی است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول