اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان تاکید کرد:

توجه به مطالعه به عنوان نیاز اساسی نوجوانان

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: به برنامه‌های مطالعه به عنوان نیاز اساسی امروز جوانان و نوجوانان توجه بیشتری شود.

توجه به مطالعه به عنوان نیاز اساسی نوجوانان
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالرسول زارع در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تنگستان اظهار داشت: نهادینه شدن و گسترش فرهنگ مطالعه نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و اصولی است.
وی تصریح کرد: با توجه به تاثیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جوانان و نوجوانان باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که این قشر جذب مطالعه شوند.
زارع تاکید کرد: باید با ارائه کتاب‌های جذاب جوانان و نوجوانان را به مطالعه ترغیب کنیم و در این بین مربیان و معلمان نقش بسزایی دارند.
این مسئول ادامه داد: خانواده‌ها نیز نقش تاثیرگذاری در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی دارند.
زارع عنوان کرد: نتیجه برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که در عرصه کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود باید در خور شان مردم شهرستان تنگستان باشد.
فرماندار تنگستان یادآور شد: تلاش‌ها در این زمینه بیشتر باید به ایجاد احساس نیاز در جوانان و نوجوانان به مطالعه منجر شود.
زارع با تاکید بر پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی شهرستان از محل شهرداری‌ها افزود: پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی نقش تعیین کننده‌ای در رشد و پویایی کتابخانه‌ها ایفا می‌کند.
امام جمعه اهرم نیز در این نشست با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه پایین بودن سرانه مطالعه کتاب، افزایش سرانه مطالعه را عامل مهمی برای پیشرفت جامعه دانست.
حجت الاسلام عیسی راستگو افزود: امیدواریم همه مسئولان و دست اندرکاران برای رفع کمبودهای مربوط به این معضل تلاش  مضاعفی داشته باشند.
پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه عمومی اهرم به صورت ماهیانه توسط شهرداری، پیگیری پروژه احداث کتابخانه عمومی دلوار و دعوت از روسای دانشگاه‌های آزاد و پیام نور در جلسات انجمن شهرستان از جمله مصوبات این نشست بود.
همچنین در این نشست مصوب شد که یک هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی بخش ساحلی توسط اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اهدا شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول