اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مطالعات معاونت آبخیزداری منابع طبیعی همدان خبر داد:

مطالعه 142 زیرحوزه آبخیز همدان به مساحت 589 هزار هکتار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مطالعات و خدمات فنی معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از مطالعه 142 زیرحوزه آبخیز استان همدان به مساحت 589 هزار هکتار خبر داد.

مطالعه 142 زیرحوزه آبخیز همدان به مساحت 589 هزار هکتار
محمدمهدی آرتیمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: تاکنون 142 زیرحوزه آبخیز استان همدان به مساحت 589 هزار هکتار مطالعه تفصیلی اجرایی انجام شده است.
وی با بیان اینکه مقدمه هر کاری انجام مطالعات و تعیین اولویت‌هاست، تصریح کرد: از سال 71 تاکنون به صورت مدون مطالعات تفصیلی اجرایی انجام شده که شامل 142 طرح در حوزه آبخیز چهار سد اصلی کشور یعنی کرخه، سفیدرود، ساوه و گاوشان است.
رئیس اداره مطالعه و خدمات فنی معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: امسال نیز در هفت حوزه آبخیز استان به مساحت 19 هزار هکتار و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در حال مطالعه هستیم.
وی افزود: این طرح‌ها در شهرستا‌ن‌های کبودراهنگ، اسدآباد، فامنین، تویسرکان، نهاوند و رزن در حال انجام است.
آرتیمانی خاطرنشان کرد: از این تعداد سه پروژه ملی با مساحت 8 هزار و 500 هکتار و چهار پروژه با 10 هزار و 500 هکتار استانی است.
وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این طرح‌ها تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
رئیس اداره مطالعه و خدمات فنی معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان با اشاره به اینکه با رشد کمی مشاوران بومی، روند کمی و کیفی مطالعات در دهه اخیر بهبود یافته است، افزود: مطالعات تفصیلی اجرایی در استان نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول