اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در دست مطالعه است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: انتقال آب از خلیج فارس به چند استان به ویژه اصفهان از سوی یک شرکت مشاور و سرمایه‌گذار در دست مطالعه قرار گرفت که وزیر نیرو هم آمادگی خود را برای اجرایی کردن این طرح اعلام کرده است.

انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در دست مطالعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر‌اصفهانی پیش از ظهر امروز در نشست چهار ساعته دومین هم‌اندیشی علمی و آموزشی با عنوان خشکسالی، زاینده‌رود، چالش‌ها و راهکارها با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته بیش از 200 جلسه را به امر خشکسالی در استان اختصاص دادیم، اظهار کرد: با شیوه‌های علمی‌تر باید برای افق‌های بلندمدت ‌برنامه‌ریزی کرد.
وی افزود: سند راهبردی مدیریت خشکسالی استان از سوی اساتید دانشگاه صنعتی و اصفهان تدوین شد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه انتقال آب حوزه به حوزه، مدیریت تولید و توزیع آب، تأمین آب شرب شهری و روستایی و اجرای طرح‌های آب و خاک برای پیشگیری از حوادث از اقداماتی بود که در راستای مدیریت خشکسالی در اصفهان اجرا شد، عنوان کرد: اعزام تیم 13 نفره رئیس جمهور به استان اصفهان برای بررسی مسائل در ارتباط با خشکسالی از دیگر راه‌های اجرا شده در این حوزه بود.
ذاکراصفهانی تصریح کرد: یک تیم آلمانی نیز در همین راستا در استان حضور یافتند که 15 روز دیگر نیز سفری به اصفهان در این مورد خواهند داشت که از شرکت آب منطقه‌ای انتظار داریم زمینه تبادل نظر با این گروه را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه انتقال آب از خلیج‌ فارس هم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این طرح از سوی رئیس جمهور هم مطرح شده است.
ذاکر‌اصفهانی با اشاره به اینکه انتقال آب از خلیج فارس از سوی یک شرکت مشاور و سرمایه‌گذار در دست مطالعه است، افزود: وزیر نیرو هم آمادگی خود را برای اجرایی کردن این طرح اعلام کرده است.
وی ادامه داد: اگر چه این طرح هزینه‌های بسیاری را در بر دارد اما سرمایه‌گذاری آن به طور یقین مسئله فروش آب این طرح را مد نظر خود قرار داده که حاضر به عملیاتی کردن چنین طرحی شده است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مسئله فروش آب سبب می‌شود که مردم هم آب را با دقت بیشتری مصرف کنند، افزود: مطالعات انتقال آب از خلیج فارس تا حد زیادی اجرایی شده است.
وی بیان کرد: با توجه به شور بودن آب، شیرین کردن آن در بوشهر انجام می‌شود که برای این منظور این شرکت سرمایه‌گذار نیروگاهی را هم در عسلویه احداث می‌کند.
ذاکر اصفهانی همچنین در پایان اظهار کرد: امکان مخلوط کردن این آب با آب زاینده‌رود وجود دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول