اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

قوانین با توجه به منافع ملی تصویب می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس گفت: باید در مجلس، منافع ملی را در نظر داشت و متناسب با آن به تصویب قوانین پرداخت.

قوانین با توجه به منافع ملی تصویب می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی در دیدار با مسئولان مراکز تربیت معلم استان قم که پیش از ظهر امروز در قم برگزار شد، اظهار داشت: اساس‌نامه دانشگاه فرهنگیان اخیرا به تصویب رسیده و به زودی مراکز تربیت معلم زیرمجموعه این دانشگاه قرار می‌گیرند.
وی در مورد تعارض قانون اخیر مجلس در زمینه خدمات کشوری با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: چنانچه مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد با تصویب دانشگاه فرهنگیان حل خواهد شد و در مورد مشکل جذب نیرو نیز چنانچه نیاز کشور باشد این امر صورت می‌گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال‌های تحصیلی هیچ دانشجویی جزو سوابق کاری محسوب نمی‌شود، گفت: مهم‌ترین جاذبه مراکز تربیت‌معلم استخدام بعد از پایان تحصیل است اما احتساب سال‌های تحصیل به عنوان سوابق کاری هزینه‌ای مضاعف بر کشور و دولت وارد می‌سازد و نیز کاهش سن بازنشستگی را به دنبال خواهد داشت ضمن اینکه بسیاری از دانشجویان مراکز فنی و علوم نظری فاقد تعهد استخدامی هستند.
وی تصریح کرد: باید با نگاه کارشناسی و در نظر گرفتن منافع ملی اقدامات لازم را انجام داد و قوانینی را که برای کشور مفیدتر هستند به تصویب رساند.
لاریجانی در خصوص تامین اعتبارات عمرانی مراکز تربیت معلم گفت: در این زمینه باید با وزیر آموزش و پرورش مکاتباتی صورت گیرد و این مراکز نیز باید ارزیابی خود از میزان اعتبار مورد نیاز را ارائه دهند تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول