اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

57 برگزیده قرآنی سپاه ثارالله معرفی شدند

خبرگزاری فارس: 57 برگزیده قرآنی سی‌امین دوره مسابقات قرآنی ویژه پایوران، وظیفه و فرزندان پسر پایوران سپاه ثارالله استان کرمان معرفی شدند.

57 برگزیده قرآنی سپاه ثارالله معرفی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر عملیاتی 41 ثارالله عصر امروز در اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ویژه پایوران، وظیفه و فرزندان پایوران پسر سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: قرآن و عترت دو ثقل الهی هستند که هر کدام از همدیگر جدا شوند، جز هلاکت چیزی ندارند.
حجت‌الاسلام محمدعلی محسن‌زاده افزود: پیامبر اکرم (ص) در روزهای پایانی عمر شریفشان از دو تن از اصحاب خود خواستند تا ایشان را کمک کنند و به مسجد ببرند و رسول اعظم (ص) در مسجد سخنرانی کوتاهی داشتند و فرمودند «دو چیز گرانبها را برای شما به یادگار می‌گذارم، یکی قرآن و دیگری عترتم را که این دو از هم جدا نمی‌شوند تا در حوض کوثر به من ملحق شوند».
وی افزود: جایگاه پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در کتاب‌های آسمانی و به ویژه قرآن کریم جایگاه بزرگی است.
محسن‌زاده ابراز داشت: در قرآن کریم دو سوره به دو نفر از چهارده معصوم (ع) اختصاص دارد که یکی از آنها سوره کوثر به حضرت زهرا (ع) محور عالم هستی و دیگری سوره فجر که به امام حسین(ع) اختصاص دارد.
وی بیان داشت: امام صادق (ع ) به یارانشان فرمودند سوره فجر سوره جدم امام حسین (ع ) است و در نمازهای یومیه و مستحبی در خواندن آن از خود ذوق و شوق نشان دهید و امام صادق (ع ) دعا کردند که هر کس این عمل را انجام دهد، مورد رحمت خداوند قرار گیرد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر عملیاتی 41 ثارالله کرمان تصریح کرد: یکی از یاران امام صادق (ع ) از ایشان پرسید، کجای این سوره بیانگر امام حسین (ع ) است و ایشان پاسخ دادند «نفس مطمئن که خداوند در سوره فجر به آن اشاره کرده، حسین بن علی (ع) است».
محسن‌زاده بیان داشت: امام صادق (ع ) فرمودند «ما اهل بیت راضی به رضای خدا هستیم، زیرا در میان ما حسین (ع) با این صفت شناخته می‌شود و هم خداوند متعال از جدم خشنود و راضی است و هم ایشان از آنچه که خداوند برایشان مقدر کرده، خشنود است».
محسن زاده گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید «حسین بن علی(ع)  صاحب مقام رضا در قرآن کریم است».
وی تصریح کرد: امام صادق (ع) در پاسخ به اصحاب خود که در‌باره علت رضایت امام حسین (ع) سئوال پرسیدند به قضیه کربلا اشاره کردند و فرمودند « وقتی جد مظلومم از اسب بر زمین افتاد و توان بلند شدن نداشت، دشمن گمان کرد که حسین جان داده است، نزدیک آمدند و دیدند، جدم با خداوند سخن می‌گفت و در حالی که در روز عاشورا تمام هستی خود را برای خدا فدا کرده بود، اما در آخرین لحظات هم برای آنچه که خداوند برای او قضاوت کرد و قضای الهی است، راضی و هم آنچه که بر او حکم کرد، صبور بود».
وی تصریح کرد: قرآن آن زمان که قرار باشد به صورت «صامت» بیان شود، کتاب است و آن هنگام که قرار باشد به صورت «نطق» در بیاید، امام است، لذا ائمه اطهار (ع) قرآن ناطق هستند و حسین بن علی (ع) نیز قرآن ناطق است.
محسن‌زاده عنوان کرد: حضرت زینب (س) در کربلا به امام سجاد (ع) فرمودند «بدان در اینجا علمی بر پا می‌شود که هرگز کهنگی و پارگی ندارد و گذر زمان آن را کهنه و پاره نمی‌کند».     
وی تصریح کرد: قرآن کریم خود را با نور معرفی می‌کند و امام علی(ع) در روایتی فرمود « نور قرآن هرگز خاموش نمی‌شود».
محسن‌زاده افزود: در هنگام تلاوت، آیه‌ها را به آرامی و با حزن و اندوه بخوانید و با پای برهنه و با حزن و اندوه به زیارت امام حسین (ع) بروید.
به گزارش فارس، 57 برگزیده قرآنی در آیین اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات قرآنی ویژه پایوران، وظیفه و فرزندان پسر پایوران سپاه کرمان معرفی شدند که این افراد به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.
سی‌امین دوره مسابقات قرآنی ویژه پایوران، وظیفه و فرزندان پسر پایوران سپاه کرمان در رشته‌های مفاهیم، حفظ کل قرآن، اذان، قرائت، ترتیل و حفظ قرآن در 20، 15، 10 و 5 جزء برگزار شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول