اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اظهار نگرانی افراد تالاسمی مشخص شد؛

ادامه قطع توزیع داروی دسفرال در بیمارستان‌های تامین اجتماعی

خبرگزاری فارس: بیش از یک ماه از قطع توزیع داروی دسفرال مخصوص بیماران تالاسمی در بیمارستان ولی عصر قائمشهر می‌گذرد که این موضوع نگرانی زیادی را در این بیماران خاص ایجاد کرده است.

ادامه قطع توزیع داروی دسفرال در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، مدیرعامل انجمن تالاسمی قائمشهر در پی تماس‌های مکرر تعدادی از افراد تالاسمی در این شهر که از قطع توزیع داروی دسفرال در بیمارستان ولی‌عصر قائمشهر به مدت 36 روز اظهار نگرانی می‌کردند در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: بیمارستان تامین اجتماعی ولی‌عصر قائمشهر داروهای دسفرال را از شرکتی به نام فردوس تهیه می‌کرد و این شرکت نیز در راستای اهداف خیرخواهانه به علت پرداخت نقدی وجه داروها مقداری دسفرال رایگان نیز به بیمارستان اهدا می‌کرد.
محمد علیزاده گفت: با پیگیری انجمن و تماس با شرکت فردوس مطرح شد که با اطلاع دانشگاه علوم پزشکی از روند خرید داروهای دسفرال از شرکت فردوس، فشارهایی از سوی دانشگاه به شرکت وارد شده و توزیع این دارو با این عنوان که "دانشگاه علوم پزشکی مسئول توزیع دسفرال است" از این شرکت سلب شد.
وی اظهار داشت: اگر دانشگاه علوم پزشکی متصدی تامین و پخش این داروست چرا بیماران نیازمند این داروی حیاتی از مصرف دسفرال محروم شده‌اند.
علیزاده گفت: رئیس بیمارستان ولی‌عصر در پی تماس‌های مکرر انجمن مبنی بر کوتاهی بیمارستان برای تهیه و توزیع دسفرال بیان کرد: نامه‌ای در شهریور ماه به منظور دریافت 10 هزار بسته از داروی دسفرال به دانشگاه علوم پزشکی ارسال کردیم ولی اقدامی از سوی دانشگاه صورت نگرفت.
علیزاده افزود: ذخیره دارویی بیماران تالاسمی به پایان رسیده و داروی آزاد نیز بسیار گران است.
وی تصریح کرد: عدم تزریق داروی دسفرال سبب افزایش بار آهن خون بیماران تالاسمی می‌شود که به مرور زمان، آهن بر روی اعضای درونی بدن آنان مانند کبد و قلب رسوب کرده و بیماری‌های جانبی زیادی در آنها تولید می‌کند.
مدیرعامل انجمن تالاسمی قائمشهر با بیان اینکه طول عمر مفید بیماران تالاسمی به مصرف مداوم داروهای درمانی آنان وابسته است، تاکید کرد: شاید عدم تزریق این دارو در کوتاه‌مدت عوارض زیادی نداشته باشد ولی در بلندمدت سبب کاهش طول عمر این افراد خواهد شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول