اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی انجام شد؛

برگزاری سمینار ملی کاربردهای اطلاعات جغرافیایی در سلامت

خبرگزاری فارس: سمینار تخصصی ملی کاربردهای سیستم اطلاعات جغرافیایی در نظام سلامت در خراسان شمالی برگزار شد.

برگزاری سمینار ملی کاربردهای اطلاعات جغرافیایی در سلامت
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، نخستین سمینار تخصصی ملی کاربردهای سیستم اطلاعات جغرافیایی در نظام سلامت، به مدت 2 روز، در مرکز رایانه دانشکده پزشکی پرستاری و مامایی بجنورد با حضور بیش از 50 تن از اساتید و دانشجویان برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی و رئیس این سمینار در حاشیه برگزاری این سمینار گفت: این برنامه ملی آموزشی به‌صورت سخنرانی و کار در گروه‌های کوچک انجام  و بصورت عملی موارد آموزشی تمرین خواهد شد.
محمدرضا مجدی از آموزش  9 محور در این راستا خبر داد و افزود: علت یابی و مدیریت پیشگیری و درمان بیماری‌ها، مدیریت ترویج زندگی سالم و ارتقای سطح سلامت در جامعه، کاربرد فناوری اطلاعات مکانی در مدیریت بحران بیمارستانی و نیز در مدیریت سلامت همگانی از جمله این محورهای آموزشی است.
وی این سمینار را با امتیاز باز آموزی عنوان کرد و گفت: سیستم اطلاعات بیمارستانی HIS ، مباحث زیست محیطی و HSE در نظام سلامت، سیستم های هوشمند در علوم اطلاعات مکانی و کاربران در نظام سلامت، سلامت الکترونیک E- HEALTH و نیز سیستم‌های هوشمند در علوم اطلاعات مکانی و کاربرد آن در نظام سلامت دیگر محورهای این سمینار تخصصی ملی را در بردارد.
مجدی، کاربردی کردن سیستم اطلاعات جغرافیایی در نظام سلامت، کاربردی کردن  سیستم نظام جغرافیایی در نظام سلامت الکترونیک و نیز کاربردی کردن فتوگرامتری در پزشکی و نظام سلامت و شبیه سازی عامل مبنا در سیستم‌های اطلاعات مکانی را از اهم اهداف برگزاری این سمینار عنوان کرد.
وی تصریح کرد: با برگزاری این سمینار تلاش می‌کنیم که امکان استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی در تصمیم گیری‌های مدیریتی حوزه بهداشت و درمان بیش از پیش فراهم شود.
این سمینار به همت مرکز تحقیقات کاربردی سلامت همگانی و توسعه پایدار، معاونت پژوهشی و کمیته تحقیقات دانشجویی و کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی به اجرا درآمده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول