اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان در مراکز درمانی اعتیاد؛

دانشگاه علوم پزشکی رحم نکند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی بر برخورد قاطع و بی‌رحمانه دانشگاه علوم پزشکی با سوءاستفاده‌کنندگان در مراکز درمانی اعتیاد تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی رحم نکند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با تاکید بر اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از اعتیاد با محوریت آموزش فراگیر در رسانه‌ها و مراکز تحصیلی خاطرنشان کرد: باید از همه ابزارهای آگاهی دهنده برای پیشگیری از اعتیاد استفاده کرده و مصونیتی ایجاد کنیم که حتی اگر افراد در معرض مواد مخدر هم قرار گرفتند آلوده نشوند.
وی با بیان این که وجهه همت همه دستگاه‌ها باید بر موضوع پیشگیری معطوف شود، افزود: صدا و سیما می‌تواند در این زمینه یک مرکز آگاهی‌بخش بوده و موضوعات پیشگیرانه را با زبانی مناسب منتقل کند.
علیرضابیگی همچنین آموزش و پرورش را بستری مناسب برای پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: سرمایه‌گذاری برای بازگرداندن معتادان به جامعه مانند سرمایه‌گذاری برای باسواد کردن بی‌سوادان است که کاری بسیار سخت و پرهزینه است و اگر این هزینه در آموزش و پرورش برای خردسالان و نوجوانان صورت گیرد به مراتب نتیجه بهتری خواهد داشت.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر تشدید اقدامات مقابله‌ای با فروش و قاچاق مواد مخدر اظهار داشت: البته اقدامات مقابله‌ای راه حل جامع این موضوع نیست چرا که بعضا باعث برخی سوءاستفاده‌ها و ایجاد بازار سیاه مواد مخدر در داخل می‌شود که همین امر نیز توجه بیشتر به بحث پیشگیری را آشکار می‌کند.
علیرضابیگی با اشاره به بروز مشکلات مختلف در حوزه درمان اعتیاد گفت: این مشکلات نیز ما را مصمم‌تر می‌کند که اهتمام بیشتری نسبت به موضوع پیشگیری داشته باشیم.
وی تاکید کرد: هر اقدامی که جامعه را از هزینه‌های درمان و بازپروری معتادان بی‌نیاز می‌کند باید انجام گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر برخورد قاطع و بی‌رحمانه دانشگاه علوم پزشکی با سوءاستفاده کنندگان در مراکز درمانی گفت: نظارت بر مراکز درمانی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و باید با کسانی که استانداردها را در این زمینه رعایت نمی‌کنند برخورد شود.
وی با اشاره به ایجاد کمپ‌های اجباری ترک اعتیاد اظهار داشت: آماده پشتیبانی از این اقدام هستیم به شرطی که ساز و کارهای مناسب آن فراهم شده و دستگاه‌های مرتبط اراده جدی برای تامین نیازمندی‌های این کمپ‌ها را از خود نشان دهند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول