اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه‌:

99 درصد جمعیت زیر 29 سال کرمانشاه باسواد هستند‌

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: 99 درصد جامعه سنی 6 تا 29 سال استان کرمانشاه باسواد هستند.

99 درصد جمعیت زیر 29 سال کرمانشاه باسواد هستند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلال امینی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که پیرامون مسائل مختلف سوادآموزی در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از اقدامات مهم نظام جمهوری اسلامی، تلاش برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور است.
وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی میان  افراد باسواد و‌ بی‌سواد در شهر و روستا فاصله زیادی بود و مردان با فاصله‌ای 40 درصدی از زنان در امر سوادآموزی پیش بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: این در حالی‌است که اکنون بیش از 60 درصد دانشجویان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.
امینی اعلام کرد: 99 درصد جامعه سنی 6 تا 29 سال باسواد هستند و در تلاشیم تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام جمعیت زیر 49 سال کشور را با سواد کنیم.
وی به ام‌القرا بودن ایران در میان کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: محو پدیده بی‌سوادی و ارتقای سطح سواد در افراد کم‌سواد از اولویت‌های نظام است.
این مقام مسئول اشاره کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی  استان کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی تلاش‌های خوبی در زمینه از بین بردن بی‌سوادی انجام داده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: محتوای آموزشی این کتاب‌ها کشاورزی و مسائل بهداشتی است.
امینی خاطرنشان کرد: با همکاری مدارس غیردولتی، مدارس راه دور و مجتمع‌های آموزشی در شهر و روستا می‌توانیم بی‌سوادی را به طور کامل از بین ببریم.
وی از وجود نیروی انسانی کافی در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: این سرمایه عظیم می‌تواند در زمینه شناسایی و آموزش افراد بی‌سواد کمک شایانی به معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول