اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده گرگان و آق‎قلا در مجلس خبر داد:

پیگیری جدی انتقال آب مازاد مازندران به گلستان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب مازاد مازندران به گلستان با جدیت پیگیری می‎شود.

پیگیری جدی انتقال آب مازاد مازندران به گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری صبح امروز در جمع مردم این شهرستان با اشاره به طرح انتقال آب مازاد مازندران به گلستان اظهار داشت: سال گذشته دو جلسه در وزارت نیرو با شرکت مهندسی آب که متولی این بخش است برگزار کردیم.
وی تصریح کرد: نتیجه آن جلسه اختصاص ردیف اعتباری در بودجه 1390 برای امر مطالعه این پروژه از سمت گرگان به مازندران بوده است.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انجام مطالعه از سمت استان مازندران به گلستان شروع شده بود و به خاطر حساسیت‎های احتمالی اسم این طرح به انتقال آب از استان‎های همجوار به گلستان تغییر پیدا کرد.
طاهری گفت: مسئولان مربوطبه با توجه به وجود ردیف اعتباری و آغاز فاز مطالعاتی از سمت مازندران، برای سرعت دادن این پروژه مهم موافقت کردند که کار مطالعاتی از سمت گرگان آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: اما نکته مهمی که ما به دنبال آن هستیم انجام همزمان کار مطالعاتی و اجرایی است یعنی به هر مقداری که مطالعه برای این پروژه انجام شد عملیات اجرایی آن هم آغاز شود.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با جدیت پیگیر هستند تا برای اتمام این پروژه زیربنایی در بودجه سال 1391 نیز از لحاظ اعتباری این بخش را تقویت کنند تا با سرعت بیشتری این روند ادامه یابد.
طاهری همچنین با تاکید بر استفاده بهینه از مصرف صحیح از آب خاطرنشان کرد: در بحث آب معضل دیگری که وجود دارد این است که ما از همین آب موجود هم استفاده بهینه نمی‎کنیم چرا که هدر رفت آب بسیار بالاست.
وی با اشاره به مصوبه خوب هیئت دولت در این استان برای آبیاری تحت فشار گفت: مصوبه هیئت دولت برای آبیاری نوین که دولت 85 درصد هزینه آن را متقبل کرده است می‌تواند بخشی از معضل کم‎آبی کشاورزی استان را برطرف کند.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمین‎های بالای دو سه هکتار که در استان گلستان هم کم نیست می‎تواند اجرای این طرح راهگشا باشد.
طاهری اظهار داشت: اگرچه بخشی از این طرح در استان آغاز شده ولی امیدواریم با تقویت آن ضمن صرفه‎جویی در مدیریت آب شاهد بهبود وضعیت کشت و افزایش سطح درآمدهای عمومی مردم باشیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول