اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت محرم؛

یادمان شهدای بندر سیریک برگزار شد

خبرگزاری فارس: یادمان شهدای شهرستان بندر سیریک و مراسم تجلیل از پیرغلامان این شهرستان برگزار شد.

یادمان شهدای بندر سیریک برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان در این مراسم گفت: این آئین‌ها در راستای حفظ ارزش‌ها و پاسداشت خون شهدا و معرفی شهدا برای الگوپذیری نسل جدید با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی و شهدای کربلاست.
محمد دهقانی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و استکبار ستیزی در تقویت هویت ملی و اقتدار نظام در برابر تهدیدهای دشمنان نظام انقلاب اسلامی را بسیار موثر و مفید دانست.
وی با بیان اینکه فرهنگ اثرگذار و پویای بسیجی از نهضت خونین عاشورای حسینی سرچشمه گرفته و به همین خاطر روز به روز بالنده‌تر می‌شود، اظهار داشت: بسیج یک واژه نیست بلکه یک فرهنگ است که به عنوان تندیس شکوهمند حماسه و ایثار و گذشت، عشق، شور و شوق، شعور به تمام معنا، شهادت، شهامت، استجابت دعای ستمدیدگان عالم که در کربلا نشانده و با شهادت آبیاری شده.
دهقانی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین درس‌های عاشورا برای مردم، داشتن رابطه دین و سیاست و لزوم برخورداری از بینش سیاسی، فداکاری در راه احیای شریعت، درس جاودانگی در پرتو شهادت، تحمل رنج‌ها و مشقت‌ها، درس شجاعت و ادای تکلیف در هر صورت، چگونگی مبارزه و انقلاب و تسلیم نشدن در برابر با ظلم است.
مدیر کل حفظ ارزش‌ها و نشر دفاع مقدس فلسفه نهضت عاشورای حسینی را بازگرداندن جامعه به سنت و سیره پیامبر اکرم (ص)، حفظ و احیای شریعت، اقامه عدل و معروف و رفع مـنکر، تشکیل حکومت اسلامی، حفظ فرهنگ شهادت و  انجام اصلاحات بنیادی بیان کرد و گفت: احیای دین در آن عصر بدون احیـای عاشورا ممکن نبود و چون تـنها راهکار بـرای احیای دین انقلاب و تنها راه به حـرکت درآوردن چرخ عظیم انقلاب اسلام احـیای عاشورا حسینی است.
در این مراسم در راستای گسترش و تشویق مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) طی مراسمی با حضور مسئولان برای نخستین بار در شهرستان سیریک از 18پیرغلام شهرستان سیریک در حسینیه دهستان شهید مردان با اهدای هدایای تجلیل به عمل آمد.
این مراسم به مناسبت ایام محرم الحرام و با حضور محمد دهقانی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فلکناز دهقانی سرپرست فرمانداری سیریک، مدیر آموزش و پرورش، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولان و فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی خواهر و برادر در محل سالن مدرسه شبانه روزی حضرت امام رضا (ع) شهر سیریک با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برگزار شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول