اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی پالایشگاه بندرعباس؛

کمیته بهداشت صنعتی HSE شرکت‌های ملی پالایش برگزار شد

خبرگزاری فارس: کمیته بهداشت صنعتی HSE شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه نفت بندرعباس برگزار شد.

کمیته بهداشت صنعتی HSE شرکت‌های ملی پالایش برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیر عامل پالایش نفت بندرعباس عصر امروز در بخش پایانی بیست و هفتمین نشست کمیته بهداشت کار صنعتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی طی سخنانی گفت: بهداشت صنعتی به ویژه در محیط‌ های پر مخاطره همچون صنعت نفت یکی از ضروریاتی است که باید در دو مرحله پیش از آغاز کار و در حین انجام کار مورد توجه قرار گیرد.
هاشم نامور، تولید فرآورده‌های نفتی با در نظر گرفتن عدم بروز حادثه، بیماری شغلی، تخریب محیط زیست را از آرمان‌های شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس برشمرد و افزود: واحد HSE به عنوان مجری این امر و همچنین پرسنل شاغل باید این مهم را جدی تلقی کنند.
رئیس بهداشت صنعتی HSE شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز در ادامه رسالت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، را تامین و توزیع به موقع و مناسب فرآورده‌های نفتی در پهنه کشور و انجام صادرات، واردات و مبادله با کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: این شرکت در تلاش است تا با شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل آسیب رسان، سلامت افراد (کارکنان، پیمانکاران، مشتریان و ذی‌نفعان)، تأسیسات و محیط زیست را حفظ کند.
سعیده عندلیب اظهار داشت: شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک‌های بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی، کنترل خطرات، لحاظ کردن الزامات HSE در قراردادها، ارائه آموزش‌های مستمر HSE به کارکنان، حمایت از فعالیت‌های مرتبط با HSE، استفاده بهینه از منابع و انرژی و به حداقل رساندن ضایعات، پایش و بازنگری دوره‌ای عملکردها از جمله مواردی است که هر یک از شرکت‌های پالایش ملزم به رعایت آن در واحد HSE است.
رئیس HSE شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز منظور از برگزاری این همایش را بهبود مستمر سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست و حرکت در راستای توسعه پایدار برشمرد.
محسن قضاوتی به برخی از فعالیت‌های واحد بهداشت صنعتی این اداره از جمله انجام معاینات دوره‌های کارکنان و پیمانکاران، اندازه‌گیری عوامل زیان آور محیط کار، شرکت در کمیته‌های تخصصی بهداشت و بازدید از واحدهای صنعتی دیگر به منظور استفاده از تجارب گروهی در حل معضلات و ارائه راهکارهای مفید، تهیه و تنظیم بسته‌های آموزشی در خصوص بهداشت و  برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور ارتقا آگاهی و صیانت از سلامتی کارکنان و ارزیابی جنبه‌های بهداشتی و محیط زیستی مرتبط با فعالیت‌های مختلف و تعیین اولویت‌های برنامه‌ای و اهداف آینده اشاره کرد.
در ادامه برنامه، ارائه نسخه نهایی راهنمای مدیریت بهداشت پیمانکاران توسط دبیر کمیته، بحث و بررسی شاخص‌های بهداشت صنعتی به منظور معرفی شرکت‌های برتر در زمینه بهداشت صنعتی و بررسی گزارش تحلیلی معاینات سلامت شغلی کارکنان در سال 1389 به بحث گذاشته شد.
همچنین شرکت کنندگان ضمن بازدید از واحدهای مختلف پالایشگاه، از نزدیک با فعالیت‌های انجام گرفته مرتبط با HSE در این واحدها آشنا شدند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول