اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

خلخال قطب فرهنگی و دانشگاهی است

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: خلخال با داشتن مراکز دانشگاهی متعدد به عنوان قطب فرهنگی و دانشگاهی استان اردبیل به شمار می‌رود.

خلخال قطب فرهنگی و دانشگاهی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در مراسم آغاز به کار مراکز عالی علمی ـ کاربردی فنی و حرفه‌ای خلخال اظهار داشت: این شهرستان با دارا بودن هشت مرکز علمی و دانشگاهی اعم از دانشگاه آزاد، پیام نور، علوم پزشکی، علمی کاربردی، صفا و ... نسبت به میزان جمعیت خود یک مرکز دانشگاهی و فرهنگی ارزشمند محسوب می‌شود.
وی با اعلام این‌که توسعه فضاهای دانشگاهی خود بستر تحول جامعه را به سوی تعالی فراهم می‌کند، تصریح کرد: اگر دانشگاه‌ها را مرکز تربیت نیروهای نخبه و برجسته بدانیم در دانشگاه‌های خلخال سالانه بیش از صدها آینده‌ساز این مملکت تربیت یافته و تحویل جامعه می‌شوند.
عبداللهی مهم‌ترین ابزار توسعه را در شرایط کنونی تکیه بر نیروی انسانی کارآمد، متخصص و ماهر توصیف کرد و افزود: ما برای حل معضل بیکاری به یک فرآیند مناسب در توسعه فضاهای علمی و تربیت نیروی انسانی کارآمد نیاز داریم که اگر در این باب غفلت کنیم به یقین آسیب‌های آن را مشاهده می‌کنیم.
این مسئول با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه علمی ـ کاربردی با تنوع رشته‌های فنی و حرفه‌ای خاطر نشان کرد: اگر امروز بیشترین نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی ما از راهیابی به بازار کار محروم شده‌اند به دلیل آشنا نبودن آنها با علوم و فنون جدید بوده که انتظار می‌رود به سرعت با گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای بتوان این معضل و آسیب را برطرف کرد.
فرماندار خلخال ضرورت فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های آن را یادآور شد و اضافه کرد: ما برای نشان دادن توانمندی‌های علمی و مهارتی جوانانمان در حوزه‌های مختلف بحث آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای را باید جدی بگیریم و اجازه دهیم نسل آینده ما به ابزار مناسب علم و مهارت به صورت تلفیقی مجهز شوند.
به گزارش فارس، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خلخال در این مراسم با یادآوری این‌که با تدوین نظام جامع مهارت در برنامه پنجم توسعه آموزش‌های مهارتی برای تقویت فرهنگ کار توسعه می‌یابد، گفت: ما برای تقویت فرهنگ کار به مؤلفه اساسی به نام آموزش و مهارت‌آموزی نیاز داریم تا بتوانیم در بازار کار توانمند عمل کنیم.
شادمان روشندهی افزود: پیوندی که بین بازار کار و رشته‌های فنی و حرفه‌ای برقرار شده یک پیوند راسخ است که می‌تواند بستر اشتغال درست و اصولی را در تمام حوزه‌ها فراهم کند.
وی با اشاره به راه‌اندازی اولین مرکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی مهارتی در شهرستان خلخال تصریح کرد: در این مرکز آموزش عالی و علمی و کاربردی در دو رشته تولید مبلمان و تعمیرات سخت‌افزار کامپیوتر از طریق سامانه سنجش پذیرش دانشجو انجام می‌شود.
روشندهی خاطر نشان کرد: هم اکنون در این مرکز آموزش برگزاری دوره‌ها شروع شده و تا پایان امسال تعداد رشته‌های آن به پنج رشته افزایش می‌یابد و در رشته تعمیرات سخت‌افزار با 13 دانشجو ثبت‌نام قطعی شده و کلاس‌ها نیز در حال برقراری است.
به گزارش فارس فرماندار خلخال همچنین در جلسه دوره تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای کارآفرینی صنایع دستی خلخال با یادآوری اینکه حل معضل بیکاری سیاست دولت و مسئولان نظام اسلامی است، گفت: یکی از اولویت‌های امسال در بحث توسعه فضاهای اشتغال اعطای وام به صاحبان مشاغل خانگی است که تا سقف 105 میلیون تومان این کار انجام می‌شود.
ذبیح‌الله عبداللهی بیشترین درخواست‌ها را در این حوزه مربوط به علاقمندان صنایع دستی برشمرد و افزود: 400 نفر از فعالان عرصه مشاغل خانگی صنایع دستی برای بهره‌مندی از این تسهیلات درخواست داده که امیدواریم به تناسب نیاز افراد شاغل در این حرفه و وسعت کارگاه‌های صنایع دستی یک حرکت خوب و رو به رشد را در ایجاد فرصت‌های اشتغال نظاره‌گر باشیم.
وی از شرکت 300 نفر برای حضور در دوره‌های آموزش کارآفرینی در خلخال خبر داد و تصریح کرد: ما به نیروهای مهارت‌دیده و آموزش‌دیده پرداخت تسهیلات و معرفی به بانک‌ها را در اولویت قرار دادیم و در کنار آن اقدام شایسته برای اجرای 14 طرح اشتغالزایی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است.
عبداللهی خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن این طرح‌ها با همکاری خوب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات فرصت اشتغال برای یک هزار نفر فراهم شده و شاهد حضور موفق بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌های کلان نیز می‌باشیم.
در این مراسم از 20 کارآفرین برتر خلخال با اهدای هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول