اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

200 بقعه متبرکه مستعد قطب فرهنگی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از مستعد بودن 200 بقعه متبرکه برای تبدیل به قطب فرهنگی خبر داد.

200 بقعه متبرکه مستعد قطب فرهنگی هستند
حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: یکی از اولویت‌های اصلی این اداره کل برای تحقق اهداف مقدس سازمان اوقاف و امور خیریه، انجام امور فرهنگی در سطح بقاع متبرکه مبنی بر اجرای فرامین و منویات مقام معظم رهبری است.
وی خاطرنشان کرد: مسئولیت همه خادمان، هیئت امناء و مدیران امامزادگان و همچنین متولیان این امر که رؤسا، مدیران و کارشناسان اوقاف و امور خیریه هستند بسیار سنگین و از سویی ارزشمند است و یقین داشته باشیم که هر قدمی که برای ساماندهی بقاع متبرکه برداشته می‌شود در پیشگاه خداوند بزرگ بدون اجر و مزد باقی نمی‌ماند.
سهرابی در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این اداره کل در سطح بقاع متبرکه گفت: بر اساس ابلاغ برنامه‌های معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، امور فرهنگی اوقاف مازندران 30 شناسه برنامه فرهنگی با موضوع‌های مختلف را در دستور کار دارد.
مدیرکل اوقاف مازندران از جمله برنامه‌های فرهنگی را  برگزاری جشنواره‌های کنگره ملی ائمه معصومان، جشنواره وقف، نشست‌های تخصصی وقف، تجلیل از واقفان و خیران، اعزام مبلّغ به مناطق محروم، راه‌اندازی مرکز فرهنگی قرآنی و هنری در بقاع متبرکه، ارائه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی در بقاع، تجهیز و تأسیس کتابخانه دیجیتالی و فیزیکی، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، آذین‌بندی و فضاسازی و تبلیغات محیطی، بزرگداشت اعیاد و وفات‌های مذهبی و اسلامی، اجرای دوره‌های ارتقای سطح بصیرت کارکنان و خانواده‌های اوقاف، برگزاری مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم، مسابقات تواشیح، ابتهال و اذان ویژه خواهران و برادران در مقاطع مختلف، دوره‌های آموزشی، جلسات تفسیر قرآن و نهج البلاغه، دوره آموزشی قرآن کریم به‌صورت عمومی، محافل انس با قرآن و ترتیل خوانی، اجرای برنامه بصیرت عاشورایی در بقاع، طرح نشاط معنوی در ایام فراغت تابستان و... با محوریت بقاع متبرکه را ذکر کرد.
وی با اشاره به وجود یک هزار و 262 امامزاده در استان اذعان داشت: باید تمام این امامزادگان را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم و این نیاز به همت همه جانبه همه مردم، عاشقان، علاقمندان و مسئولان دارد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول