اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حرفه‌آموزی صورت می‌گیرد؛

آموزش‌های مستمر فنی و‌ حرفه‌ای در زندان‌های کهگیلویه ‌و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از آموزش‌های مستمر و گوناگون فنی و حرفه‌ای در زندان‌های این استان برای حرفه‌آموزی و اشتغال پس از رهایی از زندان خبر داد.

آموزش‌های مستمر فنی و‌ حرفه‌ای در زندان‌های کهگیلویه ‌و بویراحمد
حمیدرضا حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اختصاص 5 هزار و 100 متر مربع به مساحت زندان دهدشت اظهار داشت: این زندان نیازمند اعتباری بالغ بر 5.5 میلیارد تومان است که در زمینی به مساحت چهار هکتار احداث می‌شود.
وی از تعیین پیمانکار این پروژه خبر داد و افزود: اعتبارات این زندان ملی بوده که در قرارداد با پیمانکار مدت زمان عملیات اجرایی و به بهره‌برداری رسیدن این پروژه 18 ماه عنوان شده است.
مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه بزرگ‌ترین شهرستان این استان بوده و از نظر آمار زندانیان نیز بعد از مرکز استان در رده دوم قرار دارد، گفت: تاکنون این شهرستان فاقد بازداشتگاه بوده که با پیگیری‌های به عمل آمده محل مخروبه‌ای را با کمک دیگر نهادها و سازمان‌های شهرستان تحویل و با هزینه‌ای آن را محل مناسبی برای زندانی با ظرفیت 100 نفر آماده بهره‌برداری کردیم.
حیدری از برگزاری مستمر کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌های این استان خبر داد و ابراز داشت: از سلسله برنامه‌های آموزشی زندانیان، برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزشی و ادامه تحصیل دانشجویان زندانی و راه‌اندازی مدرسه قرآنی که به آموزش زندانیان در زمینه آموزه‌های دینی و قرآنی می‌پردازند از دیگر خدمات آموزشی به زندانیان در این استان است.
وی آموزش‌های مهارت‌های زندگی و مشاوره خانواده را از دیگر برنامه‌های آموزشی برای زندانیان عنوان و تصریح کرد: در کلاس‌های آموزشی با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل فنی و حرفه‌ای، با اعزام مربیان آزمون‌های مربوط صورت می‌گیرد و در پایان به زندانیانی که حائز نمره قبولی شوند مدرک اعطا می‌شود.
 مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به حمایت زندانیان در بعد از آزاد شدن از زندان در قالب مراکز مراقبت اشاره کرد و افزود: زندانیانی که پس از آزاد متقاضی حمایت این مرکز هستند با برنامه‌های زیادی که در قانون برای آن‌ها در نظر گرفته شده مورد حمایت این کمیته‌ها قرار می‌گیرند.
حیدری بیشترین دغدغه زندانیان پس از آزادی را بحث اشتغال دانست و گفت: پس از آزاد شدن، به زندانیانی که امتیازات لازم را داشته باشند وام خود اشتغالی اعطا می‌شود که با نظارت ماموران و کارکنان اداره‌کل زندان‌های این استان برای آن‌ها اشتغال ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول