اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا:

افزایش 45 درصدی مصرف مازوت در بزرگترین نیروگاه کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: مصرف مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا در تابستان امسال 45 درصد افزایش داشته است.

افزایش 45 درصدی مصرف مازوت در بزرگترین نیروگاه کشور
محمدابراهیم طالبیان امروز در حاشیه برگزاری کنفرانس خبری با اصحاب رسانه در نیروگاه شهید سلیمی نکا در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در نکا درباره چگونگی افزایش مصرف در سال هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: سوخت گاز، ارزان‌تر، ساده‌تر  و از درجه اطمینان بیشتری برخوردار است و تا زمانی که گاز باشد از مازوت استفاده نمی‌کنیم و در موارد ضروری از این سوخت استفاده می‌کنیم که در برخی موارد افزایش سوخت گاز در صنایع و مصارف دیگر، موجب افزایش مصرف مازوت ما می‌شود.
وی یادآور شد: در تابستان امسال، نیز شرکت گاز محدودیت استفاده از گاز را برای ما اجرا کرد و ما هم با تبعیت از این فرمان به سوخت مازوت روی آوردیم.
این مسئول درباره اینکه چرا در طول سال هدفمندی یارانه‌ها این نیروگاه با افزایش 41 درصدی سوخت با مصرف 933 میلیون لیتر نسبت به قبل از سال هدفمندی یارانه‌ها که 613 میلیون لیتر بوده است، بیان داشت: اطلاعات رقمی مناسبی دارید اما این افزایش مصرف مازوت در طول سال، به دلیل افزایش مصرف گاز خانگی در فصول مختلف است.
طالبیان خاطرنشان کرد: با شروع فصل سرما و استفاده فراوان مشترکان خانگی از موارد گرم‌کننده و بخاری، مصرف سوخت گاز بالا می‌رود و محدودیت استفاده از گاز برای ما در صنعت ایجاد می‌شود که به‌همین دلیل هر گاه محدودیت گازی داشته باشیم، افزایش مصرف سوخت مازوت هم داریم.
مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا بیان داشت: ما در مصرف مازوت با مشکلاتی نظیر پایین آمدن اعتماد و اطمینان لازم در مصرف مازوت و همچنین احتمال خروج ناگهانی را داریم اما مجبوریم با توجه به محدودیت گاز، مازوت مصرف کنیم.
طالبیان در پایان گفت: انرژی تولیدی نیروگاه در تابستان سال جاری 2.84 درصد افزایش داشته و در همین راستا در مصرف گاز با کاهش 3.85 درصدی و در مصرف مازوت واحدهای بخاری نیز با افزایش 25.29 درصدی مواجه بوده‌ایم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول