اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد:

بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر در دهه فجر / هدف دانشمندان ایرانی با ترور متوقف نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انرژی اتمی از افتتاح نیروگاه اتمی بوشهر در دهه فجر امسال خبر داد.

بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر در دهه فجر / هدف دانشمندان ایرانی با ترور متوقف نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فریدون عباسی عصر پنجشنبه در همایش «انسجام داخلی، اقتدار جهانی» که از سوی معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، در تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: با اقدامات صورت گرفته در حال تکمیل نیروگاه هسته‌ای بوشهر هستیم و همکاری خوبی ظرف سال‌های گذشته با پیمانکار روس صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت امسال وارد فاز هسته‌ای نیروگاه شده‌ایم، اضافه کرد:‌ در زمینه تولید برق به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم و موفق شده‌ایم که 450 مگاوات برق هسته‌ای را تولید کرده و وارد شبکه توزیع برق کشور کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن رد هرگونه شایعه در خصوص بروز مشکل در نیروگاه بوشهر اظهار داشت: برای بررسی صحت عملکرد نیروگاه آزمایش‌هایی صورت گرفته و اشکالات جزئی برطرف شده است.
وی با اشاره به اینکه قصد داریم 750 مگاوات برق در این نیروگاه تولید کنیم، افزود: تلاش خواهیم کرد که به صورت رسمی نیروگاه بوشهر را در دهه فجر امسال راه‌اندازی کرده و به بهره‌برداری برسانیم.
عباسی با اشاره به تلاش متخصصان و دانشمندان داخلی در خصوص استفاده از کارکرد پرتوها برای رفاه بشر گفت: برای رسیدن به این اهداف نیازمند یک راکتور تحقیقاتی و سوخت است.
وی با اشاره به اینکه اکثر تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور ساخته و تولید می‌شود، اضافه کرد: کار تولید ماشین‌های ساخت سانتریفیوژ نیز توسط متخصصان داخلی صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اهمیت و ارزش انرژی هسته‌ای گفت: ما اگر بخواهیم که در جمع کشورهای پیشرفته دنیا باشیم، باید به این انرژی صلح‌آمیز دست یابیم.
وی با اشاره به برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته برای بهره‌گیری از این انرژی در عرصه پزشکی اظهار داشت: بین سازمان انرژی هسته‌ای، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت تفاهمنامه سه جانبه‌ای امضا شده است.
عباسی با اشاره به توطئه دشمنان برای ترور دانشمندان هسته‌ای کشور اظهار داشت: آنها می‌خواهند با این کارها در جامعه علمی کشور ترس و وحشت ایجاد کنند و این در حالی است که این اقدامات تاثیرگذار نبوده و جامعه علمی ایران راه خود را با صلابت دنبال خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف از جمله انرژی هسته‌ای در شرایط تحریم محقق شده است، بیان داشت: با ترور افراد و دانشمندان بزرگی نظیر شهید شهریاری مسیر متوقف نمی‌شود و شاگردان شهید شهریاری جای او را پر خواهند کرد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول