اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود آلودگی هوای شهر؛

نیروگاه‌های اصفهان به سوخت مازوت وفادارترند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با وجود افزایش تعرفه گاز و آلودگی هوای اصفهان، نیروگاه‌های برق اصفهان همچنان به سوخت مازوت وفادارترند.

نیروگاه‌های اصفهان به سوخت مازوت وفادارترند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید کریم داودی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه با اجرای هدفمندی یارانه‌ها و با توجه به آلودگی بیش از حد هوای اصفهان نیروگاه‌های برق شهر موظف به رعایت اصول ایمنی و محیط زیست شده‌اند، یادآور شد: براساس این ابلاغیه نیروگاه‌های استان باید سوخت خود را از مازوت به گاز تغییر می‌دادند که تاکنون عملیاتی نشده است.
 
*شوقی برای استفاده از گاز برای نیروگاه‌ها وجود ندارد
وی تصریح کرد: این عدم اجرای ابلاغیه از سوی نیروگاه‌های شهر اصفهان در حالی است که در سال گذشته گازکشی به این نیروگاه انجام شده اما با وجود افزایش تعرفه گاز، نیروگاه‌ها همچنان از مازوت به عنوان سوخت استفاده‌ می‌کنند که این موضوع آلودگی زیادی را به کلانشهر اصفهان تحمیل می‌کند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه در ارتباط با مکانیزه کردن ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر اصفهان بیان داشت: مهم‌ترین هدف راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه در شهر، اختصاص بخشی از حمل و نقل عمومی به دوچرخه بود بنابراین به منظور موفقیت در اجرای این طرح باید شرایطی ایجاد شود تا شهروندان ملزم به بازگرداندن دوچرخه از ایستگاهی که آن را دریافت کرده‌اند، نباشند.
 
*ایستگاه‌های دوچرخه مکانیزه شوند
وی افزود: در حال حاضر شهروندانی که از ایستگاه‌ها، دوچرخه به امانت می‌گیرند مجبورند، دوچرخه را به همان ایستگاهی اول تحویل دهند که بهتر است با مکانیزه شدن این ایستگاه‌ها، شرایط به گونه‌ای برای شهروندان فراهم شود که بتوانند دوچرخه دریافتی را به نزدیک‌ترین ایستگاه تحویل دهند.
داودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد پروژه‌های شاخص مناطق ۱۴‌گانه شهرداری اصفهان اظهار داشت: آزادسازی خیابان‌های صاحب روضات در منطقه یک، خیابان حمزه ساماندهی سه راه پینارت در منطقه چهار، آزاد سازی کندرو خیابان امام خمینی در منطقه ۱۲ و نهر شاه پسند در منطقه ۱۴ ازجمله طرح‌های موثر در روند و تسهیل ترافیک شهری در سال جاری در شهر اصفهان است.
وی ادامه داد: همچنین احداث خیابان‌های شاهد، خواجه نظام‌الملک در منطقه سه، شهید قاسمی در منطقه پنج، شهید کاظمی در منطقه هشت، جانبازان در منطقه ۱۳ از طرح‌های دیگر امسال شهرداری‌ها است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: تکمیل و ساخت ‌ادامه بزرگراه همت در منطقه شش، زیرسازی بلوار فرزانگان در منطقه هفت، احداث پارک ۵۰ هزار متری بهشت در منطقه ۹، پروژه‌های محله محور در منطقه ۱۰ و 11 و ایجاد  فرهنگسرا در منطقه دو از دیگر پروژه‌های شاخص شهر اصفهان در سال 90 است که باید پیگیری‌های لازم برای عملیاتی شدن آنها با کیفیت مورد نظر تا پایان سال صورت پذیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول