اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

یک میلیون‌ دانش‌آموز در "‌طرح سنجش"‌ در سراسر کشور سنجش شدند

خبرگزاری فارس: معاون تشخیص، پیشگیری و امور پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به طرح سنجش گفت: یک میلیون و 63 هزار دانش‌آموز در این طرح در سراسر کشور سنجش شدند تا کودکانی که معلولیت خاص دارند، شناسایی شوند.

یک میلیون‌ دانش‌آموز در "‌طرح سنجش"‌ در سراسر کشور سنجش شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران ابراهیم اعتصام ساعتی پیش در نخستین همایش فریاد در سکوت در فرهنگسرای ولا شهرری گفت: بزرگترین ایثار نظام هستی در روز عاشورا به سرداری سلاله پاک پیامبر (ص) اتفاق افتاد و دربرابر آن بزرگترین جنایت بشری نیز در این روز ثبت شد.
معاون تشخیص، پیشگیری و امور پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: درسی که امام حسین (ع) به بشریت داد، تا زمانی که بشر روی کره زمین زندگی می‌کند پایدار و ماندگار است؛ طوری که گاندی الگوی خویش در مبارزه با انگلیس را برخاسته از قیام عاشورا عنوان کرد. 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) با این ایثار بزرگ راهی که پیامبران الهی رفتند، تکمیل کرد و در مبارزه با زشتی‌ها، منکرات و نبایدهایی که جرأت و جسارت می‌طلبد، ایستادگی کرد.
اعتصام در ادامه طرح پوشش حداکثری برای معلولان واجد شرایط ورود به مدرسه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: آموزش و پرورش توانسته برای یک دانش آموز استثنایی حتی، یک معلم استخدام کند و طرح توسعه فراگیر و تلفیقی و مناسب سازی مکان آموزشی برای خدمت آموزشی، توانبخشی و پرورشی به دانش آموزان است.
معاون پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به طرح سنجش گفت: یک میلیون و 63 هزار دانش آموز در این طرح در سراسر کشور سنجش شدند تا کودکانی که معلولیت خاص دارند، شناسایی شوند.
وی در ادامه در ارتباط با روز جهانی معلولان تاکید کرد: در سال 1992 در مجمع عمومی حقوق بشر روز جهانی معلولان به تصویب رسید و کسانی که این قانون را وضع کردند همان کسانی هستند که جنگ‌های جهانی اول و دوم و دیگر جنگ‌ها را به راه انداختند و میلیون‌ها نفر دراین جنگ‌ها کشته و معلول شدند و جنگ عراق و افغانستان نمونه بارز آن است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری نیز در ادامه با بیان اینکه ضعف جسمی قصد بر تحقیر نیست، بلکه برای امتحان و آزمایش است، گفت: معلولان افرادی هستند که شاید از نقص جسمی برخوردار باشند ولی خداوند این نقص را با بخشیدن هوش سرشار جبران کرده است.
حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: در روایتی از رسول گرامی اسلام آمده است که اگر خدای متعال کسی را در دنیا به فقر (چه فقر مالی، چه فقر جسمی) دچار سازد، در روز قیامت وی را از دیگر بندگان در حساب و کتاب جدا می کند و نعمت شفاعت به او عطا می‌کند تا کسانی را که در دنیا به وی کمک کردند، شفاعت سازد.
‌‌انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول