اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بازرسی گیلان:

شاخص سلامت اداری مدیران گیلان اندازه‌گیری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر بازرسی گیلان گفت: اندازه‌گیری شاخص‌های سلامت اداری دستگاه‌های اجرایی گیلان آغاز شده و امیدواریم مدیران کارنامه خوبی داشته باشند.

شاخص سلامت اداری مدیران گیلان اندازه‌گیری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی سید حمید حسینی بعداز ظهر امروز در جمع مدیران و مسئولان شیلات گیلان در این شهرستان با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: مبارزه دایمی بین حق و باطل تا روزی که جهان وجود دارد ادامه می‌یابد.
وی با بیان فلسفه و اهداف و پیامدهای قیام امام حسین(ع)، احیای امر به معرف و نهی از منکر در جامعه را ضروری خواند و آن را از دلایل اصلی قیام سیدالشهدا (ع) عنوان کرد.
این مسئول با بیان اینکه قدرت فرهنگ و پیام انقلاب اسلامی دنیا را تکان داده است، تصریح کرد: ما مدیران نباید با عملکرد نامناسب خود پیام انقلاب را مخدوش کنیم.
مدیر کل بازرسی گیلان با اشاره به دهه پیشرفت و عدالت و نام گذاری جهاد اقتصادی، وظایف مدیران را در این برهه از زمان با توجه به تلاش استکبار در ناامید کردن مردم سنگین دانست و لزوم تحرک و تلاش بیشتر و پایبندی به قوانین و مقررات و داشتن تفکر راهبردی و برنامه محور را برای نیل به اهداف مورد تاکید قرار داد.  
وی به وظایف قانونی سازمان بازرسی و نقش نظارت و کنترل در کارآمدی مدیریت و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و اذعان داشت: نظارت‌پذیری یک اصل مهم است و باید فرهنگ نظارت‌پذیری را در خود ایجاد کرده و در روابط اجتماعی خود را ملزم و مکلف به این اصل بدانیم.
حسینی خاطرنشان کرد: یک دستگاه اجرایی زمانی می‌تواند مدیریت موفق داشته باشد که ذی‌حساب، حراست، بازرسی و مسئول پاسخگویی به شکایات آن دقیق، صحیح و خوب عمل کند.
وی به سیاست‌های راهبردی سازمان بازرسی اشاره کرد و بر شناسایی و ایجاد ظرفیت دستگاه‌ها و بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌ها تاکید کرد و این موضوع را از برنامه‌ها و اولویت‌های بازرسی استان اعلام کرد.
مدیر کل بازرسی گیلان از اندازه‌گیری شاخص‌های سلامت اداری و تهیه گزارش در سطح ملی و منطقه‌ای خبر داد و افزود: در گیلان اندازه‌گیری شاخص‌های سلامت اداری دستگاه‌های اجرایی آغاز شده است و امیدواریم مدیران کارنامه خوبی داشته باشند.
وی، مأموریت اصلی شیلات را توسعه آبزی‌پروری به ویژه ماهیان گرمابی و سردآبی و حفظ ذخایر و احیای گونه‌های در حال انقراض دانست و تصریح کرد: مصرف آبزیان به دلیل ارزش غذایی بالا و تضمین سلامتی انسان‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
حسینی، توسعه و عمران و آبادانی شهرها و روستاها، اشتغالزایی به ویژه در سطح روستاها و ایجاد درآمد و جلوگیری از پدیده مهاجرت را از دیگر مزایای توسعه آبزی‌پروری گیلان نامید و از مدیران و مسئولان شیلات استان خواست تا به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند. 
وی، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه شیلات گفت: توسعه آبزی‌پروری و میزان برداشت از سطح در استان با توجه به منابع آبی و نزولات جوی فراوان که در برخی از نقاط گیلان مانند انزلی به دو‌هزار میلی‌متر نیز می‌رسد، وضعیت مطلوبی ندارد و باید برنامه‌ریزی مناسب و مجاهدت و تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
این مسئول، برنامه‌های آموزشی و ترویجی، شناسایی استعدادها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، ترویج فرهنگ مصرف آبزی‌پروری از طریق رسانه‌های گروهی، بهره‌برداری مطلوب از آب و خاک، شناسایی شاخه‌های مختلف تولید تا فرآوری را در توسعه شیلات با اهمیت دانست.
وی افزود: در حال حاضر در دنیا 200 نوع فرآوری از آبزیان وجود دارد و باید در گیلان نیز به این موضوع که از ارزش افزوده بالایی برخوردار است توجه بیشتری شود.
حسینی تصریح کرد: با توجه به تخصصی بودن کار شیلات باید 85 درصد منابع انسانی موجود از تخصص‌های لازم برخوردار باشند در صورتی که در شیلات گیلان اینگونه نیست و باید پست‌های خالی در چارت سازمانی با نیروهای متخصص، نخبه و کیفی تکمیل شود.
به گفته وی، در حال حاضر در جهان صید آبزیان از دریاها حدود 90 تا 100 میلیون تن در سال است که از 99 درصد آب‌های دنیا صورت می‌گیرد و در بخش آبزی‌پروری نیز از یک‌درصد آب‌های دنیا حدود 70 میلیون تن موجودات گیاهی و جانوری در سال برداشت و استحصال می‌شود اما سهم ایران از صید آبزیان از خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و دریاچه خزر، حدود 400 هزار تن در سال و آبزی‌پروری حدود 200 تا 250 هزار تن است که جمع تولیدات حدود 650 هزار تن بوده و تنها نیم درصد تولید جهان است. 
مدیر کل بازرسی گیلان، متوسط مصرف سالانه هر نفر از آبزیان در ایران را هشت تا 8.5کیلوگرم ذکر کرد و افزود: این میزان از نصف متوسط مصرف جهانی نیز بسیار پایین بوده و این شرایط غیر قابل قبول است.
وی خاطرنشان کرد: در 42 ماه گذشته پنج مدیر در شیلات کشور تغییر کرده و متوسط عمر مدیریتی در شیلات 8.5 ماه بوده است و آیا با این عمر مدیریتی واقعاً می‌توان انتظار برنامه‌ریزی داشت.
حسینی ابراز داشت: با وجود این همه منابع آبی قوی و ظرفیت‌های موجود از نظر ما، سازمان شیلات در کل موفق عمل نکرده و هنوز راه درازی را تا حصول به اهداف و موفقیت در پیش دارد.
وی با اشاره به انتظار بازرسی استان از مدیران شیلات گیلان، بیان داشت: از مدیران شیلات گیلان انتظار می‌رود با توجه به فرصت‌های موجود در استان از جمله وجود منابع آبی و اراضی مستعد، نیروی انسانی تحصیلکرده، امکانات مناسب و مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر، مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی، وجود سرمایه‌گذاران در بخش غیر دولتی، وجود بازار مناسب و ظرفیت صادرات، در بهره‌برداری از فرآورده‌های شیلات، شاهد تحول باشیم.
این مسئول ضمن هشدار در باره انقراض برخی از گونه‌های آبزی در منابع آبی استان متذکر شد: بیش از 100 گونه ماهی در دریاچه خزر و دیگر منابع آبی استان وجود دارد که برخی از این گونه‌ها نادر و در معرض خطر انقراض قرار دارند و انتظار از مدیران شیلات استان این است که با برنامه‌ریزی درست با تهدیدات موجود مقابله کنند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول