اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی بارش‌ برف و باران؛

هوای اصفهان فردا مه آلوده و یخ بندان است

خبرگزاری فارس: کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: در پی بارش‌های برف و باران امروز در این استان، مه آلودگی و یخ بندان و نیز گرفتگی معابر فردا دور از انتظار نیست.

هوای اصفهان فردا مه آلوده و یخ بندان است
ساناز جعفری دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد آخرین وضعیت هوای اصفهان اظهار داشت: بررسی‌های نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت یک سامانه ناپایدار جنوبی بر روی استان طی امروز است.
وی افزود: بر این اساس بارش باران،برف و مه آلودگی به ویژه در مناطق جنوبی،جنوب غرب، شرق، جنوب شرق، شمال شرق و مرکز پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: آب گرفتگی معابر عمومی در جنوب و شرق استان دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه این بارش طی امروز در اصفهان و فردا در برخی مناطق استان ادامه دارد، افزود: از روز پنج شنبه نیز سامانه ناپایداری از سمت شمال و شمال غرب استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و بارش پراکنده برف و باران برای نواحی شمالی و غربی استان و مه آلودگی و کاهش دما انتظار می‌رود.
جعفری بیان داشت: با توجه به بارش برف و باران کاهش افت دما یخ بندان و کاش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و مسیر کوهستانی دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: از امروز تا فردا یک تا چهار درجه کاهش دما در اصفهان و بعد از آن این کاهش جبران و طی روز افزایش می‌یابد اما از روز جمعه کاهش دما و سردی هوا را به طور محسوسی خواهیم داشت.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی اضافه کرد: در حال حاضر در سمیرم، نایین و شهرضا بارش برف داریم که طبق گزارشات، سمیرم 13.1 میلی‌متر بارش (25 سانتی متر برف) و نایین 11.4  میلی متر باران گزارش شده که تا امشب ادامه دارد.
وی تصریح کرد: فردا سیستم بارش پراکنده است و بیشتر سمت شمال استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
جعفری همچنین افزود: پس از طی این چند روز هوای بارانی هوای اصفهان سرد اما بدون بارش در روزهای تاسوعا و عاشورا پیش‌بینی می‌شود، اما بارش چشمگیر در این دو روز نداریم.
وی حداقل دمای اصفهان را دو و حداکثر هفت درجه بالای صفر برشمرد و گفت: خور و بیابانک با 10 درجه بالای صفر گرم‌ترین و فریدونشهر با منفی شش درجه سردترین نقطه استان گزارش شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول