اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در گفت‌وگو با فارس:

کاهش سطح روابط با انگلیس اقدام انقلابی مجلس بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون شاهد مخالفت دولت انگلیس با ایران بودیم و بنابراین کار مجلس در تصویب کاهش سطح روابط با دولت انگلیس، اقدامی انقلابی بود.

کاهش سطح روابط با انگلیس اقدام انقلابی مجلس بود
آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در کاهش سطح روابط با دولت انگلیس اظهار کرد: تصمیمی که مجلس در جلسه دیروز پیرامون کاهش سطح روابط با دولت انگلیس گرفت، تصمیم منطقی بود.
وی افزود: مبادله سفیر بین کشورها و داشتن رابطه به معنای آن است که دایره تعامل طرفین گسترش یابد اما وقتی کشوری با تمام وجود در هر موضع‌گیری برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی پیشقدم می‌شود نمی‌تواند تعریفی از ارتباط بین این دو کشور ارائه داد.
امام جمعه قم تصریح کرد: رابطه سیاسی به معنای آن است که طرفین بتوانند رفت و آمد کرده و تعامل صحیح با یکدیگر داشته باشند و در راستای خیر یکدیگر در دولت و کشور قدم بدارند چون کشورها نیازهایی دارند و بر اساس آن گام‌هایی بر می‌دارند که بتوانند سطح روابط دو کشور را بالا ببرند.
وی با اشاره به عمق مخالفت و دشمنی انگلیس با ایران عنوان کرد: آنچه از ابتدای پیروزی انقلاب شاهد بودیم، لطمه زدن انگلیس به جمهوری اسلامی بوده است؛ وقتی نگاهی به تاریخ داشته باشیم و به عقب برگردیم خواهیم دید که در تحریم‌ها علیه ایران، نخستین کشوری که اعلام موضع می‌کند دولت انگلیس است.
‌حسینی‌بوشهری ادامه داد: روباه پیر، در جریان اتهام‌زنی علیه جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه در کنار آمریکا قرار گرفته، خودش پیشتاز است بنابراین یک امر طبیعی و عرفی است که اگر دولت مقابل بخواهد برنامه دیگری در نحوه ارتباط با ایران در پیش بگیرد که همخوانی نداشته باشد، دولت مقابل نیز تلاش می‌کند سطح همکاری‌های خود را کاهش دهد.
وی با انقلابی توصیف کردن اقدام مجلس در تصویب کاهش سطح روابط با دولت انگلیس گفت: شاید این اقدام مجلس شورای اسلامی، دولت انگلیس را در نحوه برخوردها با ایران وادار به تجدید نظر کند و البته این راه را مجلس برای دولت و وزارت خارجه باز گذاشته که اگر دولت انگلیس در رفتارش تجدید نظر کند سطح روابط به حالت اولیه خود برگردد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در حقیقت دولت ایران، کاهش دهنده ارتباط نبوده بلکه آنها ستیز در راستای ارتباط را آغاز کردند که باید از آن به نوعی جنگ تعبیر کرد.  
وی بیان کرد: کاهش ارتباط تعبیر بسیار ملایمی است که نمی‌توان در مقابل کاری که آنها انجام دادند مطرح کرد اما شاید از لحاظ دیپلماسی شاید مناسب‌ترین تعبیری بوده که به کار بردند.
‌حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه اقدام اخیر ایران پیام روشنی برای همه کشورهای جهان دارد، افزود: پاسخ ما در برابر پرسش افکار عمومی جهان این است که انگلیس در راستای جنگ و ستیز با ما اعلام موضع کردند.
وی عنوان کرد: این پیام روشنی برای همه کشورهایی است که نخواهند در چارچوب قواعد و قوانین بین‌المللی با ما ارتباط برقرار کنند، اگر هر کشوری بخواهد به این طریق عمل کند رابطه یک طرفه معنا ندارد و ماهم باید همان اقدامی را بکنیم که دیگران عمل می‌کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت دولت انگلیس در جریان فتنه 88 و عدم اقدام جدی برای مقابله با این دولت گفت: شاید احساس کردیم فتنه 88 یک شرایطی بوده است و بعد از گذر ما از این فتنه آنها در نحوه برخورد و رفتارشان تجدید نظر می‌کنند ولی دیدیم که روز‌به‌روز در عرصه ستیز با ما جلوتر و پیشقدم‌تر هستند.
‌وی اظهار کرد: تردیدی نیست که اینها سر ناسازگاری و دشمنی با ما دارند نه اینکه مقطع زمانی خاصی بوده و به خاطر آن شرایط تغییر مبنا دادند این مسائل اخیر کاملا روشن‌کننده عمق دشمنی و مخالفت آنها با جمهوری اسلامی ایران است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول