اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه‌ای بالغ بر 90 میلیارد ریال صورت می‌گیرد؛

بهره‌مندی محلات قدیمی تبریز از فاضلاب شهری

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از بهره‌مند شدن محلات قدیمی تبریز از فاضلاب شهری با هزینه‌ای بالغ بر 90 میلیارد ریال خبر داد.

بهره‌مندی محلات قدیمی تبریز از فاضلاب شهری
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، رضا پوررجب اظهار داشت: اجرای سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی در راستای سالم‌سازی محیط زیست شهری و افزایش بهداشت عمومی جامعه جزو اولویت‌های کاری آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی افزود: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شو بر این اساس شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه فاضلاب خانگی مبتنی بر استانداردهای زیست محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقا سطح بهداشت عمومی گامی بلند برداشته است.
وی اضافه کرد: در طول سال‌های گذشته این شرکت علاوه بر اجرای عملیات مربوط به لوله‌گذاری شبکه فاضلاب در شهرستان تبریز و 17 شهر استان، امسال نیز عملیات طرح‌های فاضلاب را در حال اجرا دارد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به درصد بهره‌مندی جمعیت استان از سامانه فاضلاب شهری گفت: در این راستا 51.4 درصد از جمعیت شهری استان از پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب برخوردار بوده که این رقم نسبت به متوسط کشوری رشد قابل توجهی را در استان نشان می‌دهد.
وی گفت: طول شبکه فاضلاب در استان بیش 2 هزار و 529 کیلومتر و تعداد انشعابات واگذاری و نصب شده به بیش از 454 هزار فقره رسیده که این نشانگر توجه روزافزون به این بخش است. 
پورجب اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی کارهای مهمی در بخش فاضلاب انجام داده است به طوری‌که طول لوله‌گذاری فاضلاب در شش ماهه نخست سال ‌جاری در شهرهای استان حدود 98 کیلومتر بوده است. 
وی ادامه داد: 51.4 درصد از جمعیت شهری استان در قالب 454 هزار فقره انشعاب فاضلاب از سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی بهره‌مند بوده که این رقم نسبت به متوسط کشوری رشد قابل توجهی را در استان نشان می‌دهد. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان بهره‌مندی استان از فاضلاب شهری به 80 درصد برسد.

بهره‌مندی محلات قدیمی تبریز از فاضلاب شهری با هزینه‌ای بالغ بر 90 میلیارد ریال 
پوررجب اضافه کرد: عملیات اجرایی لوله‌گذاری فاضلاب در تبریز نیز در شش ماهه سال ‌جاری با هزینه‌ای بالغ بر 90 میلیارد ریال بیش از60 کیلومتر انجام گرفته که تمام تعهدات پیش‌بینی شده در شش ماه اول سال به پایان رسیده و مقدار عملیات اجرایی در خصوص لوله‌گذاری فاضلاب در شش ماهه دوم سال ‌جاری اضافه بر تعهدات خواهد بود. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: با انجام لوله‌گذاری در تبریز شبکه فاضلاب توسعه یافته که با اولویت‌بندی‌های صورت گرفته ضمن اینکه در بازدید استاندار از محلات مختلف و ملاقات مردمی که در مساجد داریم در برخی محلات لوله‌گذاری فاضلاب صورت خواهد گرفت.
وی با ذکر نمونه‌هایی از این محلات که امسال از سیستم فاضلاب بهره‌مند شده‌اند، گفت: خیابان‌های بهار شرقی و غربی، خیام، حجتی و امیرخیزی همچنین خیابان‌های میدان بسیج، قطران، فتحی‌وند، سرباز شهید، طالقانی و کوچه حسن، کوی لاله، استانداری، منظریه، چهارده معصوم، رضوانشهر، شهرک نور، کوی فرشته و برج بلور امسال از سیستم فاضلاب شهری بهره‌مند شده‌اند.  
وی در ادامه افزود: با توجه به اثرات مخرب دفع فاضلاب‌های خانگی به صورت سنتی، وارد آمدن خسارت به محیط زیست و به مخاطره افتادن سلامتی افراد جامعه لازم است در اجرای سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب تسریع شود که این مهم در سایه حمایت بیش از پیش مسئولان کشوری و استانی همچنین اختصاص اعتبارات لازم و مساعدت ارگان‌های ذی‌ربط محقق خواهد شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول