اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی عنوان کرد:

عقب ماندگی ۱۵درصدی خراسان شمالی در اجرای فاضلاب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: این استان در اجرای طرح‌های فاضلاب نسبت به میانگین کشوری ۱۵ درصد عقب‌تر است.

عقب ماندگی ۱۵درصدی خراسان شمالی در اجرای فاضلاب
سید ابراهیم علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد نسبت زیر پوشش خانوار‌ها ۴۰ درصد است که این میزان در خراسان شمالی به ۲۵ درصد می‌رسد.
وی گفت: البته با ابلاغ اعتبارات جدید برای اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرهای این استان امیدوار بوده تا به میانگین کشوری برسیم.
علوی در عین حال از رشد دو برابری برخورداری جمعیت این استان از طرح‌های فاضلاب خبرداد و افزود: از ابتدای تاسیس استان صرفا ۱۲ درصد از طرح‌های فاضلاب برخوردار بوده که این میزان اکنون به بیش از دو برابر ابتدای زمان تشکیل استان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه دو شهر بجنورد و اسفراین از طرح‌های فاضلاب برخوردار شدند، تصریح کرد: با اجرای طرح‌های فاضلاب در آشخانه و شیروان که در سال جاری محقق می‌شود، تعداد شهرهای برخوردار از شبکه آب و فاضلاب به چهار شهر افزایش می‌یابد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، در شهرهای فاروج، گرمه و جاجرم نیز مطالعات فاز صفر و مطالعات فنی، اقتصادی و زیست محیطی انجام شده است.
وی با اشاره به پیگیری‌های شرکت آبفای استان برای اخذ ماده ۲۱۵ تصریح کرد: بر همین اساس به دنبال این بوده تا از محل اعتبارات دولتی برای اجرای طرح‌ها استفاده شود.
علوی با تاکید بر اینکه فاضلاب به عنوان یک زیرساخت ضروری و اصلی برای توسعه شهرهای استان محسوب می‌شود، افزود: استفاده از پساب طرح‌های فاضلاب به دنبال یکی از راهکارهای استفاده بهینه از منابع آب در بخش کشاورزی به ویژه در ایام خشکسالی است.
وی اظهار داشت: تمام مراحل تصفیه فاضلاب در استان توسط آزمایشگاه نظارت و مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان ۸۱۱ هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول