اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی باشت:

هیئت‌های عزاداری پوسترهای منسوب به ائمه نصب نکنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت از هیئت‌های عزاداری خواست برای احترام به ائمه اطهار پوسترهای دروغین منسوب به ائمه نصب نکنند.

هیئت‌های عزاداری پوسترهای منسوب به ائمه نصب نکنند
اکبر ظهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت با تسلیت ایام حزن‌انگیز ماه محرم اظهار داشت: اعزام روحانی و مبلغ به مناطق مختلف از جمله روستاها از مهم‌ترین فعالیت های سازمان تبلیغات در ماه محرم است.
وی افزود: این مبلغین به روستاهایی که روحانی در آنجا حضور ندارند اعزام می‌شوند.
ظهرابی از روحانیون و مبلغین خواست تا در طول ماه محرم اهداف قیام امام حسین (ع) و فلسفه عاشورا و معارف حسینی را برای عزاداران به درستی تبیین کنند.
این مسئول فرهنگی در شهرستان باشت افزود: روحانیون با روضه‌خوانی و قرائت مقتل کربلا برای عزاداران حسینی به عزاداری و سوگواری رونق بخشند.
وی به ساماندهی هیئت‌های عزاداری اشاره کرد و گفت: به منظور هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم سوگواری و عزاداری ابا‌عبدالله الحسین، امسال تعدادی از هیئت‌ها ادغام شده و بقیه نیز ساماندهی شدند.

*تهیه منشور عزاداری و ارائه آن به هیئت‌ها
ظهرابی با بیان اینکه هیئت‌ها باید حق‌الناس را رعایت کنند، افزود: هیئت‌های عزاداری باید از نصب پوسترهای دروغین متعلق به اهل بیت (ع) خودداری کنند.
رئیس اداره تبلیغات باشت حدیثی از امام جعفر صادق(ع) درباره شرکت مردم در عزاداری امام حسین (ع) را یادآور شد و بیان کرد: امام جعفر صادق می‌فرماید؛ هر کس به قصد ثواب و نیت خالص در مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) شرکت کند پاداش آن تمامی گناهان او را پاک می‌کند همچنان که آب لباس کثیف را تمیز می کند.
وی از تدوین منشور عزاداری و ارائه آن به هیئت ها خبر داد و افزود: این منشور به منظور ساماندهی هیئت‌ها و ساعات شروع و پایان مراسم عزاداری و دیگر برنامه‌های هیئت‌ها تهیه شده است.
ظهرابی به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مداحان اشاره کرد و یادآور شد: به منظور ساماندهی مداحان، کانون مداحان این شهرستان تشکیل شده و با دعوت از مربیان مجرب کلاس‌های آموزشی برای مداحان نیز برگزار شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت از مداحان خواست در مداحی از اشعار و سبک‌هایی استفاده کنند که در شان سیدالشهدا باشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول