اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار فارس:

استقبال از حجاب در دنیا قابل مشاهده است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: مردم دنیا اکنون به آسیب‌های بی‌قیدی در رفتارهای اجتماعی آگاه شده‌اند و استقبال از حجاب، در سراسر دنیا قابل مشاهده است.

استقبال از حجاب در دنیا قابل مشاهده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی استانداری استان فارس، کمال فیروزآبادی در بیست و هفتمین کارگروه عفاف و حجاب استان فارس که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مسئول برگزار شد، موضوعات فرهنگی و اجتماعی را مجموعه‌ای به یکدیگر پیوسته دانست و بر نگاه جامع به آن‌ها تاکید کرد.
فیروزآبادی گفت: از آنجا که موضوعات فرهنگی زنجیروار به یکدیگر مرتبط هستند سیاست‌گذاری در این حوزه‌ها، باید منسجم و تمام‌جانبه بوده تا اثرگذاری قابل قبولی داشته باشد.
وی افزود: ما در سال‌های پس از انقلاب اسلامی همواره در حال رشد بوده‌ایم و تهاجم‌های فزاینده دشمنان در حوزه‌های فرهنگی، به دلیل اقتدار بالای نظام اسلامی در این زمینه، بی‌نتیجه بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس ادامه داد: از آنجا که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستورالعمل اجرایی تمام دستگاه‌های مسئول در حوزه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را مشخص کرده است، همگان باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.
فیروزآبادی خواستار آسیب‌شناسی در مورد معضلات فرهنگی جامعه شد و گفت: مردم دنیا اکنون به آسیب‌های بی‌قیدی در رفتارهای اجتماعی آگاه شده‌اند و استقبال از حجاب، در سراسر دنیا قابل مشاهده است.
در این جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، مدرسه را معبری دانست که تمام افراد جامعه، ناگزیر از آن عبور می‌کنند.
محمد حسین روزیطلب، برنامه‌ریزی برای نهادینه کردن هنجارهای دینی در دانش‌آموزان را امری مشکل و نیازمند همراهی تمام دستگاه‌های مسئول در جامعه معرفی کرد و گفت: همراهی رسانه‌ها در مسیر تصحیح رفتارهای ناصحیح تاثیر بسزایی دارد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این نشست، موج‌آفرینی در فضای فرهنگی را راه حل مناسبی برای مواجهه با تهدیدات فرهنگی دانست.
در این کارگروه، دبیر قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه (س)، خواستار عملگرایی بیشتر در سامان‌دهی به فضای ظاهری جامعه شد.
ابراهیم عباسی با اشاره به برنامه‌های اجرایی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، آن را غنی و کاربردی دانست و گفت: تکیه بر برنامه‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل مطالعه کارشناسانه و ارائه طرح‌های جامع و راهگشا، موجب تسریع در تحقق اهداف کارگروه عفاف و حجاب می‌شود.
همچنین معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تولید متون داستانی و نمایشی با موضوع عفاف و حجاب را یکی از دستاوردهای آن اداره کل در راستای تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه برشمرد.
در این جلسه مدیران و نمایندگان فرماندهی انتظامی فارس، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی فارس، اداره کل اوقاف و امور خیریه، سپاه فجر استان فارس و فرمانداری شیراز حضور داشتند که گزارشی از روند اجرای طرح‌های گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سازمان‌های خود ارائه کردند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول