اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت:

قیام عاشورا برای احیای دین اسلام بود

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت گفت: احیای دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر جزو اهداف مهم قیام عاشورا بود.

قیام عاشورا برای احیای دین اسلام بود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی شامگاه سه‌شنبه در مراسم اجتماع بزرگ اصحاب قرآنی شهر رشت به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در سالن وارش مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر، اظهار داشت: محرم ماه حماسه‌‌ای بزرگ است که تمام جامعه بشری در طول تاریخ از نهضت عاشورا بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب امر به معروف و نهی از منکر‌ها بوده و در چند سال اخیر برنامه‌هایی در این راستا اجرا شده است، تصریح کرد: اگر به این فریضه عمل شود به تمام فرایض عمل می‌شود. 
فرماندار رشت، هدف از قیام امام‌حسین (ع) را برای احیای دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: امام حسین (ع) شرایط و اهداف نهضت خود را برای همگان بیان کرد.
وی اضافه کرد: پس از گذشت 50 سال از عمر پیامبر‌ اکرم (ص) و 20 سال از عمر حضرت‌ علی (ع) شرایطی به وجود آمد که از انسانیت و عدالت خبری نبود و جای امر به معروف و نهی از منکر عوض شده بود.
عظمتی، نهضت قیام عاشورا را ماندگار دانست و ابراز داشت: پس از گذشت سال‌ها ارزش‌های این نهضت همچنان باقی مانده و جهانگیر شده است.
وی با تاکید بر اینکه بیداری و حرکت‌های اسلامی به تاسی از نهضت امام‌ حسین (ع) ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: اگر نهضت حسینی نبود، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی را شاهد نبودیم.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر رشت با اشاره به اینکه انسان‌ها امروز در سراسر دنیا که با ظلم و ستم مقابله می‌کنند نهضت حسینی را مورد مطالعه قرار می‌دهند، گفت: امام‌حسین (ع) تمام وجود خود را برای احیای دین گذاشت و امر به معروف و نهی از منکر امروز فراموش شده و مردم و مسئولان و آحاد مختلف جامعه در قبال این فریضه مسئولیت دارند.
 
*مسئولان مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کنند
 
استاد حوزه و دانشگاه قم نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اگر مسئولان مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و درک کنند مردم جامعه را بیشتر طرفدار نظام می‌کنند، اظهار داشت: ما باید به صورت روزانه برای زندگی خود برنامه‌ریزی داشته باشیم.
حجت‌الاسلام علی سائلی با بیان اینکه باید درباره زندگانی امام‌حسین (ع) بیشتر بحث و تحلیل شود، افزود: پس از گذشت چندین قرن ماجرای عاشورا پایان‌پذیر نیست و انسانیت امری ریشه‌ای و پایدار است.
وی با اشاره به اینکه بین ماجرای غدیر‌خم و ظهر عاشورا فاصله زیادی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در واقعه غدیر پیامبر ‌اکرم (ص) دست حضرت‌ علی (ع) را به عنوان جانشین خود بالا برد و در ظهر عاشورا سر امام‌حسین (ع) را بالای نیزه بردند.
استاد حوزه و دانشگاه قم تصریح کرد: خداوند به امام‌حسین (ع) که تمام وجود خود را در راه او گذاشت عزت واقعی را اهدا کرد.
وی درباره قضیه جنگ خیبر اذعان داشت:  این جنگ در سال 7 هجری قمری رخ داد که در آن بیشتر قلعه‌های خیبر توسط پیامبر اکرم (ص) فتح شد و تنها یک قلعه به نام قنوص فتح نمی‌شد که پیامبر (ص) فرماندهی و پرچم لشگر اسلام را به حضرت‌ علی (ع) داد و این از افتخارات دوران زندگی حضرت‌ علی (ع) است.
سائلی با تاکید بر اینکه امام‌حسین (ع) به ما یاد داد که برای هدایت کسی باید وجود خود را تقدیم او کرد، اذعان داشت: امر به معروف اراده‌ای قلبی است و در جامعه راه زیادی باقی مانده تا به امر به معروف و نهی از منکر واقعی برسیم.
وی، افزود: وضعیت اجتماعی کشور مانند بالا بودن مهریه و هزینه‌های زیاد در هنگام ازدواج دارای عرفی است که جامعه گرفتار آن شده و نیازی به امر به معروف و نهی از منکر نیست ولی باید از این عرف ساختگی رهایی پیدا کرد.
در پایان این مراسم به هفت نفر از حاضران هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول