اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی گیلان:

حریم جدید مرز آستارا مشخص می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی گیلان گفت: به‌زودی حریم جدید مرز آستارا از طرف وزارت کشور ابلاغ و سپس توسط مرزبانی اجرا می‌شود.

حریم جدید مرز آستارا مشخص می‌شود
یوسف مرتضوی امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آستارا تعامل مرزنشینان این شهرستان با مرزداران را ستودنی دانست و اظهار داشت: تعامل خوب و سازنده مرزنشینان غیور و مومن این شهرستان مرزی با مرزبانان هوشیار جمهوری اسلامی ایران موجب شده تا امنیت بسیار مناسب و پایداری در این منطقه حساس مرزی ایجاد شود.
مرتضوی با قدردانی از مرزنشینان آستارا و همکاری آنها در ایجاد امنیت در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان افزود: بدون همکاری مرزنشینان امنیت در مرزها با مشکلات زیادی مواجه می‌شود اما تعامل بسیار خوب مرزنشینان این شهرستان موجب شده تا امنیت و آرامش خاصی را در این منطقه شاهد باشیم.
وی در ادامه از اختصاص بودجه به پاسگاه‌های مرزی و انسداد فیزیکی نوار مرزی این شهرستان خبر داد و بیان داشت: در این سفر دو پاسگاه مرزی از لحاظ حفاظت فیزیکی و دو برجک و پنج پاسگاه به مخازن گاز مایع و سیستم گازرسانی تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
فرمانده مرزبانی گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از نقاط نوار مرزی با تجهیزات فیزیکی مورد انسداد قرار گرفته است، تصریح کرد: اجرای طرح انسداد فیزیکی مرزها عامل ارتقای امنیت و تحکیم و تقویت مناسبت‌های مرزی به دلیل حداقل رسیدن نقض مقررات است که انسداد فیزیکی مرزها مهم‌ترین راهکار مبارزه با قاچاق است.
وی، با اشاره به اینکه نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با تلاش وصف‌ناپذیر و به صورت شبانه‌روزی از کیان ایران اسلامی پاسداری می‌کنند افزود: با تلاش و همت نیروهای مرزبانی کشور امنیت در تمام مناطق مرزی آستارا کاملا مشهود است.
مرتضوی در باره حریم جدید مرز آستارا اظهار داشت: به‌زودی حریم جدید مرز آستارا از طرف وزارت کشور ابلاغ می‌شود که پس از ابلاغ از طرف مرزبانی به مرحله اجرا در می‌آید.
وی، در باره وجود کارخانه شن و ماسه در حریم مرزی آستارا، اظهار داشت: متولی صدور پروانه فعالیت این نوع فعالیت‌ها مرزبانی نیست و البته این موضوع در دست بررسی است که به‌زودی تصمیمات لازم در این زمینه انجام می‌شود.
فرمانده مرزبانی گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق قانون نیروهای مسلح حق دخالت در انتخابات را ندارند و به هیچ عنوان ما فکر خود را درگیر مسایل سیاسی و انتخاباتی نمی‌کنیم و تنها تلاش ما برگزاری انتخاباتی قانونمند در محیطی کاملا امن و آرام است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول