اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

سرعت صنعتی شدن اردبیل افزایش یافت

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: با راه‌اندازی چند مجموعه صنعتی بزرگ و در حال فعالیت، این استان در مسیر صنعتی شدن به سرعت گام برمی‌دارد.

سرعت صنعتی شدن اردبیل افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی مهدی‌زاده در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی این استان اظهار داشت: یکی از قابلیت‌ها و محور توسعه اردبیل در کنار کشاورزی و گردشگری توجه جدی به صنعت است که زیرساخت اصلی توسعه این بخش نیز فعال بودن شرکت شهرک‌های صنعتی و حمایت از سرمایه‌گذاران است.
وی با اعلام اینکه معضل بیکاری با ورود بخش خصوصی و تقویت بخش صنعت به سرعت قابل رفع شدن است، تصریح کرد: اشتغالزایی بخش صنعت همچون کشاورزی بسیار دامنه‌دارتر و اساسی‌تر است به همین خاطر تمام مسئولان استان اردبیل خود را مقید و موظف می‌دانند تا با حمایت از سرمایه‌گذاران به فعال شدن حوزه صنعت،‌ تجارت و حضور سرمایه‌گذاران اهتمام داشته باشند.
مهدی‌زاده حمایت دولت خدمتگزار را از کارآفرینان و صنعتگران یادآور شد و خاطرنشان کرد: در استان اردبیل بیش از 14 شهرک و ناحیه صنعتی در حال فعالیت است و در کنار آن راه‌اندازی مجموعه بزرگ منطقه ویژه اقتصادی نیز در جوار فرودگاه و گمرک و واحدهای تولیدی شهرک شماره دو اردبیل می‌تواند بستر خوبی را برای توسعه اقتصادی، صنعتی و اشتغال به وجود آورد.
این مسئول به افزایش قیمت حامل‌های انرژی اشاره کرد و ادامه داد: درست است که افزایش قیمت حامل‌های انرژی سبب بالا رفتن قیمت تمام شده تولیدات می‌شود اما با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده بهینه از انرژی هم می‌توان قیمت تمام شده را پایین آورد و هم مصرف کمی را در این حوزه شاهد بود.
معاون استاندار اردبیل به برگزاری جلسات مختلف مسئولان استان به ویژه استاندار برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین یاریگر ما در رونق این بخش جلب نظر بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری‌های کلان است به طوری که این بخش همیشه در عرصه صنعت و تجارت توانسته پیشگام باشد و بخش عظیمی از مطالبات را پیگیری کند.
به گزارش فارس، در این مراسم نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل نیز به برخی از چالش‌ها و نگرانی تولیدکنندگان و صادرکنندگان اشاره کرد و افزود: تولید کار و رفع مشکل بیکاری در هیچ جامعه‌ای بدون توجه به رونق صنعت و تجارت امکان‌پذیر نیست و بدون تردید باید برای رونق این بخش چالش‌های اساسی را مورد توجه قرار داد تا بتوان به سرعت آنها را برطرف کرد.
بهروز پورسلیمان تصریح کرد: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش نرخ حامل‌های انرژی و اخیراً افزوده شدن بر نرخ ارز عرصه برای تولید و فعالان صنعت تنگ شده است که امیدواریم بسته‌های حمایتی دولت از بخش صنعت و یارانه‌های پیش‌بینی شده به این حوزه پرداخت شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل تنها راه برون‌رفت از چالش و رکود را در این بخش تأمین قسمتی از هزینه‌ها و یا آزادسازی قیمت‌ها به طریق شایسته و مناسب با حمایت‌های واقعی مسئولان اعلام کرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول