اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان خبر داد:

مشاوره رایگان حقوقی 3 هزار گیلانی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از مشاوره رایگان حقوقی 3 ‌هزار شهروند گیلانی توسط اعضای متخصص این سازمان خبر داد.

مشاوره رایگان حقوقی 3 هزار گیلانی
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابوطالب اصغری عصر امروز در همایش سالانه بسیج حقوقدانان در آستانه روز بسیج حقوقدانان در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: 12 آذر که مقارن با تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بوده به عنوان روز بسیج حقوقدانان نامگذاری شده است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بسیج افزود: بسیج ارگانی صرفا نظامی نیست و بسیج حقوقدانان یکی از سازمان‌های تخصصی بسیج است.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان با بیان اینکه جامعه هدف این سازمان تمام حقوقدانان متعهد و مقید به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: قضات دادگستری، وکلای قوه قضائیه و دادگستری، اساتید حقوقی دانشگاه‌ها، دانشجویان کارشناسی ارشد و مقاطع بالاتر، کارشناسان حقوقی اداره‌ها و نهادها و سردفتران رسمی اعضای بسیج حقوقدانان هستند.
وی، ایجاد تعامل و هماهنگی با جامعه هدف و استفاده از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل آنها در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی را از اهداف سازمان بسیج حقوقدانان گیلان عنوان کرد.
 
*فعالیت 9 کانون بسیج حقوقدانان گیلان
 
اصغری ایجاد کانون حقوقدانان بسیجی در شهرستان‌های این استان را از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: کانون حقوقدانان بسیجی برای برطرف کردن مشکلات و در راستای گسترش شعبه‌های سازمان بسیج حقوقدانان در شهرستان‌ها دایر می‌شود. 
وی افزود: تا کنون 12 کانون بسیج حقوقدانان در گیلان راه‌اندازی شده است که 9 کانون در حال فعالیت بوده و بقیه نیز به‌زودی فعال می‌شوند.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان، استفاده از حقوقدانان متخصص در کانون حقوقدانان شهرستان‌ها را از جمله مزایای این مراکز عنوان کرد.
وی تصریح کرد: شهرستان‌های رشت، تالش، لاهیجان، آستارا، لنگرود، فومن، صومعه‌سرا، شفت و انزلی دارای کانون‌های بسیج حقوقدانان فعال است.
 
*مشاوره رایگان حقوقی 3000 شهروند گیلان
 
اصغری، کمک به اسلامی شدن حوزه قضا و وکالت را از دیگر اهداف سازمان بسیج حقوقدانان گیلان ذکر کرد و یادآور شد: شناسایی مشکلات و معضلات حقوقی هر استان از اهداف این سازمان است.
وی، با اشاره به اقدام‌های سازمان بسیج حقوقدانان گیلان، تصریح کرد: ارائه مشاوره حقوقی و آموزش رایگان به آحاد مردم از جمله اقدام‌های سازمان است.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان خاطرنشان کرد: این مشاوره توسط مشاوران حقوقی عضو سازمان بسیج حقوقدانان استان با حضور در مساجد و پایگاه‌های از پیش تعیین شده به شهروندان انجام می‌شود.
به گفته وی، امسال بالغ بر 3 ‌هزار نفر از شهروندان گیلانی با حضور اعضای بسیج حقوقدانان گیلان در مراکز مختلف مشاوره رایگان حقوقی شده‌اند.
 
*عضویت 300 نفر در بسیج حقوقدانان گیلان
 
اصغری، هدف سازمان بسیج حقوقدانان را دفاع از کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های بین‌المللی و داخلی و نشان دادن قابلیت‌های حقوق مبتنی بر دین مبین اسلام و ارزش‌های این نظام مقدس دانست و گفت: برنامه کاری جامعی برای تنظیم ساز و کار حقوقی تدوین شده است.
وی، جذب متخصصان و همکاری و هماهنگی با قضات، وکلا، مشاوران حقوقی، اساتید، سردفتران، دفتریاران، کارشناسان و مدیران حقوقی دستگاه‌های مختلف را از اهداف محوری این قشر از بسیج عنوان کرد.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان با اشاره به عضویت 300 نفر در این سازمان خاطرنشان کرد: با استفاده از توانمندسازی و ظرفیت حقوقدانان در کمک به بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی می‌توان اهداف و راهکارهای دشمن را در جنگ نرم شناسایی و با تعیین روش‌های حقوقی با آن مقابله کرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول