اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد:

راه‌اندازی میز مشاوره در اداره‌های گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از راه‌اندازی میز مشاوره در سازمان‌ها و اداره‌های این استان خبر داد و گفت: روند تکریم ارباب رجوع در اداره‌های گیلان سرعت گرفته است.

راه‌اندازی میز مشاوره در اداره‌های گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیزی پورعزیزی صبح امروز در جلسه کارگروه حقوق شهروندی گیلان بر ارائه راهکارها برای برطرف کردن مشکلات دستگاه‌های اجرایی گیلان توسط مدیران تاکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از مباحث حقوق شهروندی باید تا پایان سال در اداره‌ها اجرایی شود.
وی بحث حقوق شهروندی را نامحدود خواند و افزود: حقوق شهروندی در بسیاری از موارد وجود دارد.
پورعزیزی از راه‌اندازی میز مشاوره در سازمان‌ها و اداره‌های گیلان خبر داد و تصریح کرد: روند تکریم ارباب رجوع در اداره‌های استان سرعت گرفته است.
دبیر ستاد صیانت از حقوق شهروندان گیلان با اشاره به اینکه به دنبال تقویت روابط عمومی سازمان‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: تمام افراد باید از حقوق شهروندی به نحو شایسته بهره ببرند.
پورعزیزی ارتقای امنیت اجتماعی، حقوق شهروندی و عفاف و حجاب را از اهداف ستاد صیانت از حقوق شهروندان برشمرد و بیان کرد: کارگروه‌های ستاد در گیلان فعال است و هر سه ماه برای بررسی مشکلات و معضلات در این زمینه تشکیل جلسه می‌دهد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان اهداف کارگروه حقوق شهروندی را مشخص دانست و یادآور شد: بررسی قوانین زائد اداره‌ها بخش اعظم فعالیت این کارگروه را تشکیل می‌دهد تا مردم به راحتی بتوانند به حقوق خود در اداره‌ها برسند.
وی گذشت زمان در تصویب قوانین و مقررات در سال‌های متوالی را موجب ناکارآمدی بعضی از قوانین برشمرد و گفت: دولت نهم و دهم با اهداف خدمتگزاری به مردم حقوق شهروندی را جدی گرفته و قوانین زائد را پالایش می‌کند.
پورعزیزی از وجود 2 هزار و 100 موسسه مردم نهاد دارای مجوز در گیلان خبر داد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد مجموعه‌های غیرانتفاعی هستند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان به بحث عفاف و حجاب اشاره کرد و ادامه داد: بدحجابی مانع عفاف و حجاب است و آزادی‌ها را در جامعه از بین می‌برد.
وی با بیان اینکه بدحجابی آزاد مشروع را از جامعه سلب می‌کند، افزود: بدحجابی یک نوع محدودیت برای عدم رعایت حقوق شهروندی است.
پورعزیزی بر مقابله با ناهنجاری‌ها در جامعه تاکید کرد و گفت: حقوق شهروندی در جامعه اسلامی حق مردم است و تکلیف داریم در مقابل ناهنجاری‌ها ایستادگی کنیم.
وی پرداختن به موضوع‌های اجتماعی را از دیگر وظایف ستاد صیانت از حقوق شهروندی برشمرد و خاطرنشان کرد: 40 موضوع در بحث آسیب‌های اجتماعی در این ستاد پیگیری می‌شود.
پورعزیزی ایجاد غرفه حقوقی در نمایشگاه‌های گیلان و آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان در کلاس‌های آمادگی دفاعی و علوم اجتماعی را از جمله مباحث حقوق شهروندی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه اصلی‌ترین بحث در حیطه حقوق شهروندی، آشنایی افراد جامعه با قوانین و مقررات مورد عمل و جاری است، افزود: قانون اساسی مهمترین قانونی است که اصول اساسی حقوق یک دولت در آن تبیین شده و تشکیلات و روابط بین قوای مختلف و قدرت‌های عمومی را بیان می‌کند.  
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان یادآور شد: توجه به حقوق شهروندی و آگاه‌سازی مردم از حقوق اجتماعی آنها در کنار اجرای طرح‌های تحول اجتماعی لازم و ضروری است. 
وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام مبنی بر رعایت حقوق تمام اقشار جامعه، تصریح کرد: توجه به کرامت انسانی و حقوق مردم در راستای پیروی از آموزه‌های دینی جزو وظایف اصلی دولت و دستگاه‌های اجرایی است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر ضرورت هماهنگی و ارتباط متقابل بین سمن‌ها و دولت در زمینه آموزش حقوق شهروندی برای اقشار مختلف جامعه، گفت: سمن‌ها باید در این زمینه فعال شوند و با حضور در بین مردم آنها را با حقوق اولیه خود آشنا کنند.
پورعزیزی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع وظیفه تمام مسئولان و مدیران است، اذعان داشت: مردم در نظام جمهوری اسلامی محور تمام کارها و ولی نعمت هستند و باید به بهترین نحو مورد تکریم و صیانت قرار گیرند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول