اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3 دانشجو در تبریز قربانی قاتل خاموش شدند‌

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: این بار سه دانشجوی مرندی در تبریز قربانی قاتل خاموش شدند.

3 دانشجو در تبریز قربانی قاتل خاموش شدند‌
حبیب حسینقلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: سه دانشجوی اهل شهرستان مرند و دانشجوی دانشکده فنی و حرفه‌ای تبریز در خوابگاه و خانه خود در شهرک طالقانی 12 متری تراکتورسازی تبریز به دلیل مسمومیت با مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه این دانشجویان براثر مسمومیت مونوکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند، افزود: براساس شواهد موجود این دانشجویان از شب گذشته دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده‌اند اما همسایه‌ها و فامیل‌های آنها به دنبال جواب ندادن به گوش‌های موبایل و نگرانی، ساعت 15 عصر امروز متوجه شده‌اند.
حسینقلی‌زاده، اسامی این سه دانشجوی مرندی را‌ مجید عسگری، امین بابازاده و جعفر بابازاده اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه با دیگر بی‌احتیاطی و ناقص بودن لوله‌کشی دودکش از طرف بخاری عامل مرگ این سه دانشجو بر اثر مونو اکسید کربن بوده است.
مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی، از مردم خواست در صورت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن و احساس سرگیجه و سردرد فوراً خود را با یک پتو یا پوشش دیگر پوشانده و پنجره‌ها را باز کنند.
‌وی گفت: اگر پوشش کامل صورت نگیرد فرد دچار لرز شده و این حالت مصرف اکسیژن بدن را بالا برده و مسمومیت فرد تشدید می‌شود. 
مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی، همچنین با بیان اینکه عمده موارد مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونو اکسیدکربن به دنبال سرد شدن هوا ناشی از به‌ کارگیری غلط وسائل گرمایشی در اماکنی همچون حمام و مکان‌های سرپوشیده و فاقد تهویه مناسب است، به شهروندان توصیه کرد در هنگام نصب و استفاده از وسایل گرمازا به نکات ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسائل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونواکسیدکربن توجه کنند.
حسینقلی‌زاده، از شهروندان خواست هنگام استفاده از بخاری‌های گازسوز در فصول سرد سال اقدامات ایمنی را جدی گرفته و نسبت به عدم نشت گاز و محکم بودن لوله‌های بخاری اطمینان حاصل کنند.
مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی، از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما نیز خواست نسبت به آگاه‌سازی مردم نسبت به این امر توجه زیادی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار مسمومیت براثر مونواکسیدکربن با وجود گذشت دو ماه از فصل سرما نسبت به سال گذشته بسیار بالاست.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول