اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار زنجان:

اساسی‌ترین موضوع در زلزله پناه‌گیری است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: اساسی‌ترین موضوع در زلزله بحث پناه‌گیری است.

اساسی‌ترین موضوع در زلزله پناه‌گیری است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در زمان برگزاری مانور زلزله در دبیرستان شاهد زینبیه زنجان اظهار کرد: مانور زلزله و برگزاری آن کمک شایانی به آشنایی دانش‌آموزان با نحوه برخورد در زمان زلزله می‌کند.
وی با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی دانش‌آموزان از بلایای طبیعی افزود: مسئولان اجرایی باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.
معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به لزوم جاسازی فرهنگ ایمنی در ساخت و سازهای شهری اضافه کرد: ساخت ایمن منازل کمک بسیاری به کاهش تلفات ناشی از حوادث مختلف می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ‌سازی لازم در زمینه‌ ساخت و سازهای اصولی در شهرهای مختلف انجام شود.
کریمی با بیان اینکه در گذشته دیدگاه متفاوتی از حوادث وجود داشت، ادامه ‌داد: مردم در گذشته زلزله و سیل و انواع مختلف حوادث را به عنوان یک بلای طبیعی فرض می‌کردند.
وی با اشاره به برخی از آیه‌های قرآنی در زمینه حوادث مختلفی که شهرهای مختلف به وقوع می‌پیوندد، اضافه کرد: در قرآن نیز این حوادث به عنوان یک حادثه طبیعی نام‌گذاری شده‌اند.
معاون عمرانی استاندار زنجان اظهار کرد: اگر آمادگی لازم برای مقابله با حوادث طبیعی وجود داشته باشد، بسیاری از تلفات ناشی از این حوادث کاهش پیدا می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقاوم‌سازی مدارس عنوان کرد: بسیاری از جمعیت شهرهای مختلف در مدارس متمرکز است و همین امر اهمیت مقام‌سازی مدارس را بالاتر می‌برد.
کریمی همچنین با اشاره به نقش بسیار مهم مسئولان آموزش و پرورش در آشنایی دانش‌آموزان نسبت به حوادث و بلایای طبیعی اضافه کرد: دانش‌آموزان در طول روز نیمی از وقت خود را در مدارس هستند که در صورت آگاهی آنها از حوادث می‌توانند عکس‌العمل‌های بهتری در زمان حوادث داشته باشند.
وی با بیان اینکه اجرای مانورهای فرضی به منظور ایجاد آمادگی بیشتر در دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، ادامه داد: با آشنا کردن دانش‌آموزان در زمینه رعایت موارد ایمنی و همچنین نحوه پناهگیری در زمان وقوع حادثه طبیعی و واقعی تلفات به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.
معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در زمان زلزله بسیاری از افراد آسیب دیده بر اثر نا آگاهی از نحوه عملکرد و نحوه پناهگیری آسیب می‌بینند، بیان کرد: مسئولان باید مکان‌های امن را به دانش‌آموزان بشناسانند.
وی نحوه پناهگیری را یکی از اصول بسیار مهم در زمان وقوع زلزله عنوان کرد و افزود: در بسیاری از مکان‌ها محل‌هایی هستند که با شناسایی و آموزش نحوه پناهگیری در آن مکان‌ها می‌توان از وقوع حوادث ناگوار در زمان زلزله جلوگیری کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول