اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

جیرفت روی گسل‌های فعال زلزله قرار دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: کشور ایران بر اساس موقعیت استراتژیکی که دارد روی گسل‌های زلزله واقع شده و شهرستان جیرفت نیز روی یکی از این گسل‌های فعال قرار دارد.

جیرفت روی گسل‌های فعال زلزله قرار دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم غنچه‌پور ظهر امروز در مانور زلزله در شهرستان جیرفت اظهار داشت: گاهی اوقات در یک روز شاهد چند زلزله هستیم که بر همین اساس باید آمادگی مواجهه با آن را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ساخت و سازها باید به صورت اصولی و صحیح انجام گیرد، افزود: متولیان امر باید نظارت جدی بر ساخت و سازها داشته باشند زیرا در زمان بروز حادثه اگر بناها مستحکم باشد، تلفات هم به همان اندازه کاهش پیدا می‌کند.
غنچه‌پور تصریح کرد: همه مردم به ویژه دانش‌آموزان باید آموزش‌های لازم در این زمینه را ببینند تا در صورت وقوع حادثه با مشکلات و آسیب‌های کمتری مواجه شویم.
وی با بیان اینکه اگر مردم این آموزش‌ها را فرا بگیرند، قطعا در زمان بروز زلزله تلفات انسانی به حداقل می‌رسد، بیان کرد: تداوم برگزاری مانورهای زلزله در سطح جامعه موجب بالا رفتن سطح آگاهی مردم نسبت به آموزش‌های امداد و نجات می‌شود.
فرماندار جیرفت اظهار داشت: باید متولیان امر زمینه‌ای را فراهم کنند تا حداقل یک نفر از اعضای خانواده آموزش‌های امداد و نجات را فرا گیرند.
وی عنوان کرد: آشنایی دانش‌آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن موجب بالا رفتن و ایجاد آرامش روانی در میان دانش‌آموزان می‌شود.
به گزارش فارس، شعار این دوره از مانور سراسری زلزله «ارتقای فرهنگ ایمنی در برابر زلزله» است. 
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول