اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توزیع برق تبریز:

شهرداری با پرداخت هزینه‌‌های جابه‌جایی تیرهای برق تعامل ایجاد کند

خبرگزاری فارس: شرکت توزیع نیروی برق تبریز در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه مسئولان شهرداری تبریز با پرداخت هزینه‌های جابه‌جایی تاسیسات برق زمینه لازم را فراهم کنند، اعلام کرد: این شرکت آمادگی خود را برای هرگونه تعامل و همکاری اعلام می‌کند.

شهرداری با پرداخت هزینه‌‌های جابه‌جایی تیرهای برق تعامل ایجاد کند
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روابط عمومی شرکت برق توزیع تبریز با صدور اطلاعیه‌ای درباره اخبار منتشر شده در مطبوعات و رسانه‌ها را با موضوع "عدم همکاری شرکت توزیع نیروی برق تبریز در جابه‌جایی تیرهای برق" شهرداری را به اجرای قانون فراخواند.
این روابط عمومی در توضیحات خود موارد ذیل را عنوان کرده است: 
 
- تاسیسات توزیع برق از جمله ایستگاه‌های تبدیل ولتاژ (پست‌های توزیع برق)، شبکه‌های کابلی و پایه‌های نگهدارنده شبکه‌های توزیع برق هوایی با هدف توزیع و تامین برق موردنیاز شهروندان و به تاسی از ماده 18 قانون سازمان برق ایران همچنین بنا به ماهیت فیزیکی ناگزیر در معابر عمومی شهر و عموماً در نوار فصل مشترک بین پیاده‌رو و خیابان‌ها یا در کنار فضاهای سبز شهر احداث می‌شوند و در جوار سایر تاسیسات زیربنایی شهری از جمله سیستم آب، فاضلاب، مخابرات و گاز شهری عملاً به عنوان بخشی از بدنه اصلی شهر اندام‌های زنده شهر را تشکیل می‌دهند.
 
-شرکت‌های توزیع نیروی برق در سراسر کشور در احداث تاسیسات مذکور هیچ انگیزه‌ای به جز ارائه خدمات زیربنایی شهری و تامین برق موردنیاز شهروندان دنبال نمی‌کنند و شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز از این قاعده مستثنی نیست.
  
- از منظر تحلیل و ارزیابی صرفه اقتصادی، شبکه‌های توزیع برق با هزینه‌هایی به مراتب بیشتر از منابع درآمدی آن و با رعایت محدوده هندسی و معماری معابر عمومی به اجرا در می‌آیند و طبعاً در صورت نیاز به جابه‌جایی با صرف هزینه‌هایی مضاعف مجدداً بر اساس نظرات شهرداری و با رعایت محدوده هندسی معابر به حاشیه پیاده‌روها انتقال می‌یابند و در زمان اجرا هیچ غفلت و یا مسامحه‌ای در انتخاب محل جدید استقرار تاسیسات و ایجاد سد معبر متصور نیست.
 
- در مواردی در اجرای پروژه‌های عمرانی شهری از جمله تعریض معابر و یا احداث مسیر جدید، تاسیسات توزیع برق از دید مدیریت شهری جایگاه ارزشی قبلی خود را در میان تاسیسات زیربنایی شهری از دست می‌دهند و به‌عنوان عارضه‌ای زائد تلقی شده و در میان معابر اصلی شهر با انعکاس تصویر ناپسندی از محل استقرار آنها حتی در مطبوعات نیز مورد نقد و ارزیابی قرار می‌گیرند.
  
- شرکت توزیع نیروی برق تبریز به‌عنوان یکی از بازوهای اجرایی خدمات شهری بر خود فرض می‌داند توجه مدیریت شهرداری را به این نکته جلب کند که در کلیه شهرهای کشور به ویژه کلانشهرها، تاسیسات توزیع برق که در اجرای پروژه‌های عمرانی شهری نیاز به جابه‌جایی پیدا می‌کنند در اجرای ضوابط جاری کشور ( بند 2 تصویب نامه هیئت وزیران مورخه 18/10/1364) به هزینه شهرداری‌ها و توسط شرکت‌های توزیع نیروی برق جابه‌جا می‌شوند تا از این منظر علاوه بر رعایت نکته نظرات مدیریت شهری هزینه‌ای مضاعف به صنعت برق تحمیل نشود و طبعاً در صورت احترام به قانون مشی مشابهی نیز در حوزه شهرستان تبریز قابل اجرا است، کما اینکه در سال‌های گذشته نیز به این منوال عمل شده است.
 
- مسئولان شهرداری از سویی با مطالبه هزینه‌های هنگفت و مضاعف و یا ممانعت از صدور مجوزهای حفاری برای احداث تاسیسای که در فقدان تونل‌های مشترک تاسیسات شهری ناگزیر درخواست می‌شوند و از سوی دیگر با امتناع از پرداخت هزینه‌های جابه‌جایی تاسیساتی که در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری در میان معابر به حال خود رها شده‌اند، عملاً توان تعامل و خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی را به نازل‌ترین سطح آن کاهش می‌دهند.  
 
-بدیهی است چنانچه مسئولان شهرداری با پرداخت هزینه‌های جابه‌جایی تاسیسات برق زمینه لازم را فراهم کنند،شرکت توزیع نیروی برق تبریز آمادگی خود را برای هرگونه تعامل و همکاری اعلام می‌دارد.
 انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول