اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد تاریخ انقلاب اسلامی:

‌بسیج همیشه ‌در آمادگی کامل برای سربلند کردن کشور ‌است‌

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد تاریخ انقلاب اسلامی تاکید کرد: بسیج در حقیقت مظهر وحدت ‌میان افراد ملت و نماد عشق و ایمان و آگاهی و مجاهدت و آمادگی کامل برای سربلند کردن کشور ‌است.

‌بسیج همیشه ‌در آمادگی کامل برای سربلند کردن کشور ‌است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود غلامرضا جلالی عصر امروز در نشستی به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان یادآور خاطره پرشکوه مجاهدانی است که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، زیباترین تابلوهای ایثار و فداکاری همراه با نجابت و فروتنی و توام با رشادت و شجاعت را ترسیم کرده‌اند.
وی تصریح کرد: این روز یادآور خاطره جوان‌مردان پاکدامن و غیوری است که شیران روز و زاهدان شب بودند و صحنه نبرد با شیاطین زر و زور را در عرصه جهاد با نفس اماره به هم درآمیختند و جبهه جنگ را محراب عبادت ساختند.
مدیرعقیدتی نظارت بسیج حوزه دانش‌آموزی ایمان شاهرود گفت: سالروز تشکیل بسیج، خاطره انسان‌های بزرگ و کم‌‏ادعایی بوده که کمر به دفاع از ارزش‌های الهی بستند و از هیبت دروغین قدرت‌هایی که برای حفظ فرهنگ و ارزش‌های جاهلی غرب به مصاف ارزش‌های الهی آمده بودند، نهراسیدند.
جلالی بیان داشت: بسیجی کسی است که آرمان‌ها و ارزش‌هایش، آنچنان در وجودش عظمت پیدا کرده که برای رسیدن به آن اهداف و آرمان‌ها و پاسداری از آن ارزش‌ها سر از پا نمی‌شناسد و همه هستی‌اش را با عزت و افتخار برای تحقق آرمان‌ها و حفظ آن ارزش‌ها فدا می‌کند.
وی افزود: بسیجی سعادت را در دستیابی به آرمان‌ها و حفظ ارزش‌هایش و با فدا شدن در راه آن می‌بیند.
این کارشناس ارشد تاریخ انقلاب اسلامی اضافه کرد: بسیجی عاقل و هوشیار است، پایش را جای پای رهبر خود می‌گذارد، وظیفه‌شناس و مسئولیت‌پذیر است و زمان و مکان و روش درست هر کار را به خوبی می‌شناسد و حساب شده و دقیق عمل می‌کند؛ بسیجی حدود مرزها را خوب می‌شناسد.
جلالی بیان داشت: بسیج، حرکت عظیم ملت ایران همراه با آگاهی و احساس آمیخته با عقلانیت، حرکت و عمل آمیخته بر مبنای فکری و عمل‌گرایی همراه با آرمان‌گرایی و دیدن افق‌های دور دست بوده و مکتب بسیج مکتب مجاهدت معنوی و مخلصانه است؛ در حقیقت بسیج یک فرهنگ و یک حرکت فرهنگی است و فرهنگ بسیجی یعنی چیزی که ما برای هر یک از آحاد جامعه اسلامی آن را آرزو می‌کنیم.
وی گفت: بسیج ایمان عاشقانه، ایمان عمیق پاک‌ترین انسان‌ها و مجموعه‌ای است که در آنها پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده به کارترین افراد در راه اهداف عالی برای رسیدن به کمال و خوشبختی در کشور هستند.
این کارشناس ارشد تاریخ انقلاب اسلامی افزود: بسیج در حقیقت مظهر وحدت مقدس میان افراد ملت و نماد عشق و ایمان و آگاهی و مجاهدت و آمادگی کامل برای سربلند کردن کشور و ملت و یک حرکت منطقی و عمیق اسلامی و منطبق بر نیازهای دنیای اسلام است.
جلالی ادامه داد: بسیجی مغز متفکر، دل با ایمان و یک امرمنطقی و فکری و ریشه‌دار و عمیق است و کسانی که در کار این حقیقت بزرگ شرکت دارند، همه آحاد ملت هستند و هرکس که بسیجی است باید به بسیجی بودن خود افتخار کند و بسیجی بودن مایه سرافرازی و سربلندی پیش خداوند تبارک و تعالی است؛ فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت و شجاعت و غیرت و استقلال و آزادگی و اسیر خواست‌های حقیر نشدن است.
وی گفت: بسیج یعنی انسان با همتی که غیرت دینی و دانایی فکری و نیازشناسی و ابتکار و جوشش ذهنی و خلاقیت دارد و به جا و به موقع وارد عرصه و میدان می‌شود.
این کارشناس ارشد تاریخ انقلاب اسلامی افزود: بسیج یک فرهنگ است، یک ذهنیت برجسته و والا در جامعه ماست؛ ایمان، امید و تکیه به هدایت الهی و اعتماد به کمک الهی قواره اصلی بسیج بوده و اینگونه است که بسیج همیشه زنده و پاینده است و بسیج و بسیجی تمام شدنی نیست.
جلالی اضافه کرد: اکنون بسیج ضامن صحت و سلامت حرکت انقلاب اسلامی ایران در مسیر و رشد و تعالی و حرکت به سمت تحقق آرمان‌ها و ارزش‌هاست و چون پروانه گرد شمع فروزان ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای می‌گردد و اینگونه است که خدای متعال کمک می‌کند و کمک الهی متعلق به همه خلایق است به شرطی که خودمان را آماده دریافت این کمک الهی کنیم.
وی یادآور شد: باید این روحیه بسیجی و معرفت بسیجی باید فراگیر شود تا این کشور بتواند بار سنگین و عظیمی را که بر دوش دارد که همان بار هدایت الهی و سعادت انسان‌هاست به سر منزل مقصود برساند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول