اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی:

فعالیت زنان به فرآیند توسعه شتاب می‌بخشد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: فعالیت اقتصادی زنان به فرآیند توسعه بیش از پیش شتاب می‌بخشد.

فعالیت زنان به فرآیند توسعه شتاب می‌بخشد
علی شایان‌مهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: فعالیت اقتصادی زنان در رشد اقتصادی استان تاثیر به سزایی دارد نمونه این قبیل افراد، زنان چنقرالوی پل هستند که بنا به درخواست عد‌ه‌ای از زنان روستایی که به مشارکت و کار گروهی علاقه‌مند هستند شرکت تعاونی در سال 1379 پس از گذراندن مراحل قانونی تشکیل شد.
وی افزود: اقتصاد خانوار روستایی چنقرالوی پل بر پایه کشاورزی خرده پا به عبارتی کشت غلات، نباتات صنعتی، سبزی و صیفی‌جات، باغات میوه و انگور همچنین بر بخش خدمات و تجارت استوار است از طرف دیگر بانوان برای رشد و شکوفایی این روستا زحمات زیادی متحمل می‌شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: امروزه به برکت به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی زنان و دختران باسواد زیادی در جامعه وجود دارند که در همه حوزه‌ها به طور جدی و مستمر در حال فعالیت هستند به طوری که در این روستا هم برای نقش آفرینی موثر زنان عضو تعاونی دوره‌های آموزشی مدیریتی و توسعه‌ای در سنوات مختلف برگزار شده است.
وی گفت: علاوه بر آموزش‌های تخصصی از آموزش‌های ترویجی برای بهینه‌سازی تولید و افزایش عملکرد واحد کشاورزی نیز برخوردار شده‌اند تا به شکل موثر در امور گوناگون نقش‌آفرینی کنند به طوری که زمینه اشتغال برای تعداد زیادی از زنان این روستا فراهم شده است.
این مسئول یادآوری کرد: شرکت تعاونی زنان چنقرالوی پل برای اجرای طرح‌های تولیدی خود علاوه بر اعتبارات تبصره‌ای قانون بودجه که هر سال از طریق سازمان تعاون روستایی دریافت کردند از اعتبارات بلاعوض مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز برخوردار شده‌اند.
این مسئول به حمایت‌های اعمال شده نیز اشاره کرد و گفت: یک دستگاه تلویزیون، ویدئو، کامپیوتر سایر تجهیزات با هدف بسط و توسعه فعالیت‌ها در اختیار اعضای این شرکت تعاونی قرار گرفت تا با استفاده کردن از وسایل ارتباط جمعی و تکنولوژی روز در راستای برطرف کردن نیازهای خود و جامعه زیرپوشش خود گام بردارند.
این مسئول یادآوری کرد: این شرکت تعاونی در سال 79 با سرمایه اولیه 5 میلیون و 500 هزار ریال پس از گذراندن مراحل قانونی تشکیل شد و توسط سازمان تعاون روستایی نیز به ثبت رسید به طوری که در حال حاضر هم با سرمایه 68 میلیون و 750 هزار ریال و ذخیره قانونی مناسبی با مشارکت زنان روستایی در امور افزایش تولید سرانه خانوار، تولید ناخالص ملی و منطقه‌ای تاثیر به‌سزایی دارند.
رئیس سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی به لزوم ایجاد فرهنگ راه‌اندازی تعاونی در جامعه اشاره کرد و گفت: از طریق راه‌اندازی تعاونی‌ها در امور مختلف برای جوانان جویای کار فرصت‌های اشتغال فراهم می‌شود و در توسعه کشور نیز تاثیر مطلوبی بر جای می‌گذارد از این رو برای محقق شدن این مطلب باید زیرساخت‌های مورد نیاز در همه ابعاد فراهم شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول