اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی درگذشت یک دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین صورت گرفت؛

ابراز نارضایتی دانشجویان دانشگاه آزاد ورامین از بی‌توجهی مسئولان دانشگاه

خبرگزاری فارس: بر اثر بی‌دقتی راننده سرویس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین منجر به فوت یک دانشجوی این واحد شد و در اعتراض به این حادثه دانشجویان دانشگاه تحصن کرده و در پایان با امضای طوماری اعتراض خود از سهل‌انگاری مسئولان این دانشگاه را به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کردند.

ابراز نارضایتی دانشجویان دانشگاه آزاد ورامین از بی‌توجهی مسئولان دانشگاه
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز بر اثر بی‌دقتی راننده اتوبوس سرویس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین ‌ـ پیشوا هنگام دور زدن در داخل محوطه دانشگاه، سبب فوت یک دانشجوی دختر ترم اولی زبان و ادبیات انگلیسی شد.
شاهدان این حادثه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس مطرح کردند: ساعت 8 و 40 دقیقه صبح امروز با شروع ساعت کاری دانشگاه و با ورود دانشجویان به محوطه دانشگاه، همه چیز طبق روال عادی ادامه داشت تا اینکه متوجه صدای برخورد اتوبوس و ترمز شدید آن در میان محوطه دانشگاه شدیم و در پی آن یک دستگاه اتوبوس سرویس دانشگاه که در حال دور زدن بود، با آزاده عطاء اللهی متولد 1362 که دانشجوی رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین‌ ـ پیشوا بود برخورد کرد و این اتوبوس پس از عبور چرخ‌های جلو اتوبوس از روی این دانشجو متوقف شد و با توجه به حضور دانشجویان عضو پایگاه هلال احمر و اعضای بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی در محل حادثه، مراحل امداد رسانی به سرعت آغاز شد، اما به دلیل اینکه دانشجوی جوان در زیر چرخ عقب اتوبوس گیر کرده بود، کار چندانی از دست کسی بر نیامد.
پس از مشاهده این حادثه تمام نیروهای کادر اداری و حراست دانشگاه با حضور در محل حادثه، ضمن پراکنده کردن دانشجویان و هشدار به حفظ فاصله ایمنی برای رسیدن اکسیژن به مصدوم حادثه، ادامه مراحل امداد رسانی به دانشجوی در حال اغما را انجام دادند.
حدود هفت دقیقه پس از حادثه، آمبولانس مرکز فوریت‌های امدادی شهرستان پیشوا، مأموران آتش نشانی و اندکی بعد، مأموران نیروی انتظامی در داخل محوطه دانشگاه و محل حادثه حاضر شده و با تلاش فراوان و انجام مراحل تخصصی امدادرسانی، ابتدا با تنفس مصنوعی و عملیات احیا، دانشجوی مصدوم را از زیر اتوبوس خارج کردند و پس از انجام مجدد مراحل احیا و تنفس با ماسک، وی را که دیگر نبضی در بدن نداشت، به سوی نزدیکترین بیمارستان انتقال دادند که با توجه به شدت ضربه و عبور اتوبوس از روی این دانشجوی جوان، وی اندکی پس از ورود به بیمارستان به علت شکستگی استخوان، جراحات داخلی و همچنین مختل شدن سیستم تنفسی، به دیار باقی شتافت.
امدادگران در پاسخ به خبرنگاران عنوان کردند: مرحومه آزاده عطاءاللهی به دلیل شدت جراحات وارده، قبل از خروج از زیر اتوبوس و انتقال به بیمارستان، در دم از دنیا رفته است.

دانشجویان در اعتراض به این حادثه تجمع کردند
در پی رخداد این حادثه بیش از 3 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد واحد ورامین‌ ـ پیشوا در اعتراض به تصادف و درگذشت آزاده عطاءاللهی دانشجوی رشته زبان و ادبیات انگلیسی این واحد دانشگاهی با تعطیلی کلاس‌های خود و تجمع در مقابل  ساختمان مرکزی این دانشگاه ضمن اعتراض به بی مبالاتی‌ها و کم توجهی‌های مسئولان تصمیم ساز این واحد دانشگاهی خواستار استعفای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ‌ـ پیشوا شدند.
محمدرضا ربیعی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین‌ ـ پیشوا در هنگام تحصن دانشجویان برای پیگیری امور فوت این دانشجو خارج از دانشگاه بود و محمدرضا کاباران‌زاد قدیم، معاون اداری مالی دانشگاه و مسئولان حراست با صحبت کردن با دانشجویان به دنبال آرام کردن دانشجویان بود.

شعارهای «استعفا استعفا» دانشجویان با ورود رئیس دانشگاه بلند شد
پس از گذشت ساعاتی از این تجمع، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین‌ـ پیشوا وارد دانشگاه شد و پس از حضور وی فریاد دانشجویان به حداکثر رسیده و دانشجویان، یکصدا فریاد «استعفا استعفا» سر دادند.
در ابتدای حضور رئیس دانشگاه، یکی از دانشجویان عضو گروه امداد و نجات این واحد دانشگاهی که به عنوان نخستین امدادگر در صحنه حضور یافته بود، با تشریح صحنه تصادف، از دانشجویان تقاضا کرد با حفظ آرامش و پرهیز از هر گونه تنش و شعار سیاسی، تحصن خود را ادامه بدهند.
در ادامه، یکی از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی این دانشگاه با محکوم کردن مشکلات ایجاد شده که منجر به فوت یکی از دانشجویان این واحد شده، خواستار پاسخگویی ریاست واحد در قبال این فاجعه انسانی ناشی از بی‌مبالاتی شد.
در ادامه نیز با صحبت‌های یکی از دانشجویان، کمی فضای تجمع آرام و زمینه برای صحبت‌های رئیس دانشگاه آزاد واحد ورامین‌ـ پیشوا مهیا شد.

با مسئولان و مقصران حادثه قاطعانه برخورد می‌کنم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ‌ـ پیشوا پس از دعوت دانشجویان به حفظ آرامش، از نارحتی مسئولان دانشگاه از این فاجعه سخن گفت و در حالی که بغض گلویش را می‌فشرد، تاکید کرد: با مسئولان و مسببان این حادثه برخورد قاطع می‌شود.
محمدرضا ربیعی مندجین گفت: حتی اگر مسئول و مقصر این حادثه خودم باشم، به دانشجویان قول می‌دهم که حق آنها پایمال نمی‌شود.
وی در پایان با دعوت از کمیته پنج نفره‌ای متشکل از دانشجویان برای بررسی ابعاد این حادثه تلخ و ناگوار، به همراه قائم مقام دانشگاه و معاونت دانشجویی، در پشت درب‌های بسته، جلسه‌ای تشکیل داده‌اند که تا این لحظه نتیجه آن مشخص نیست.
دانشجویان که با امضاء طوماری اعتراضات خود را از این بی‌مبالاتی و سهل انگاری مسئولان ثبت کرده‌ بودند تا به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند پس از صحبت‌های رئیس واحد دانشگاهی و تشکیل کمیته پنج نفره دانشجویی، پراکنده شده و به کلاس‌های درس بازگشتند.
این گزارش حاکی است، مدتی قبل عده‌ای از دانشجویان به نحوه عبور و مرور سرویس‌های اداری و اتوبوس‌های مسافربر در داخل دانشگاه و عدم رعایت سرعت مطمئنه توسط آنها به مدیران دانشگاه هشدار داده بودند اما تا لحظه فوت این دانشجو هیچ ترتیب اثری داده نشده بود.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا بیش از 15 هزار دانشجو در واحدهای پیشوا، ورامین، قرچک و سما دارد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول