اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تخصیص اعتبار 22 میلیارد ریالی؛

سینما بهمن سنندج دوباره به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه استانداری کردستان گفت: با تخصیص اعتبار 22 میلیارد ریالی از محل اعتبارات عمرانی استان سینما بهمن سنندج به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

سینما بهمن سنندج دوباره به بهره‌برداری می‌رسد
ارسلان ازهاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه با اتمام عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی سینما بهمن به زودی شاهد بهره‌برداری این مجموعه فرهنگی خواهیم بود، اظهار داشت: برای تسریع در عملیات بهسازی این سینما از محل اعتبارات عمرانی استان بیش از 22 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی افزود: در سال‌های اخیر و به دلایل متعدد، عملیات بهسازی سینما بهمن با وقفه مواجه شده بود که اخیرا و با تاکید استاندار کردستان بر لزوم اتمام هرچه سریع‌تر این طرح، مراحل ساخت و نوسازی این مجموعه فرهنگی با مشارکت دستگاه‌های متولی سرعت یافته است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان اضافه کرد: با توجه به رویکرد دولت در سفرهای استانی دور سوم و تاکید بر توجه به مقوله فرهنگ، توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی در اولویت برنامه‌های اجرایی استان قرار گرفته است.
معاون اداری و مالی حوزه هنری استان کردستان نیز در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در مورد وضعیت اجرای پروژه بازسازی سینما بهمن سنندج اظهار داشت: عملیات تجهیز و بازسازی این سینما از خرداد ماه 86 آغاز شده است.
به گفته امین مرادی، در مرحله نخست بازسازی سینما در مدت زمان شش ماه در دستور کار قرار گرفت که متاسفانه به دلایل مختلف محقق نشد.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست تنها تغییر صندلی، سیستم صوت و تصویر سینما در دستور کار قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: بعد از بررسی‌های به عمل آمده وضعیت مقاومت ساختمان نیز ضعیف اعلام شد و از این رو تعمیرات کلی و اساسی ساختمان سینما بهمن سنندج نیز آغاز شد.
معاون اداری و مالی حوزه هنری استان کردستان خاطرنشان کرد: از زمان آغاز این پروژه تاکنون اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای تجهیز و بازسازی سینما بهمن سنندج اختصاص پیدا کرده است.
به گفته وی، بیش از 75 درصد از این اعتبارات برای خرید تجهیزات، مقاوم سازی، اجرای نما و تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی هزینه شده است.
در حال حاضر استان کردستان با داشتن 10 شهرستان و جمعیتی بالغ بر 1.5 میلیون نفر تنها دو سینمای فعال دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول