اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد:

اختصاص 10 میلیارد ریال برای خرید کتاب عاشورایی به اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای اولین بار مبلغ 10 میلیارد ریال با هدف خرید کتاب‌های مربوط به فرهنگ عاشورا و معرفی سیره امام حسین (ع) و با محوریت موضوع قیام کربلا به استان اردبیل اختصاص یافته است.

اختصاص 10 میلیارد ریال برای خرید کتاب عاشورایی به اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهمن دری عصر امروز در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب سراسری اردبیل اظهار داشت: ماه محرم ماه قدر دانستن ارزش‌ها است که در شناخت بهتر فلسفه قیام امام حسین (ع) به کتاب و محوریت مطالعه نیاز داریم.
وی به تحقیقات 10 ساله یکی از دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی برای شناخت مؤلفه‌های مقابله با نظام اسلامی تصریح کرد: یکی از دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی در تحقیق یک دهه‌ای خود با هدف محدود کردن توسعه انقلاب اسلامی و فروپاشی آن به صورت اساسی تحقیقات و مطالعات گسترده‌ای را انجام داد و نتیجه آن را در اختیار رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار داد که محوریت و موضوع آن بر سه اصل دینداری مردم ایران، ولی فقیه و ارزشمداری فرهنگ عاشورا بود به طوری که آنها در یک جمله نتیجه این تحقیقات را این‌گونه بیان کردند که تا زمانی که فرهنگ محرم و عاشورا به‌عنوان یک تکیه‌گاه عظیم برای ملت ایران محسوب می‌شود، امکان غلبه بر ملت ایران وجود ندارد.
دری، از پایبندی به فرهنگ نبوی، علوی، حسینی، جعفری، رضوی و مهدوی به‌عنوان مؤلفه‌های پایداری و برقراری حاکمیت اسلام و راه روشن ائمه اطهار یاد کرد و افزود: فرهنگ عاشورا ملت ما را از توطئه‌ها و ترفندهای مختلف نجات داده و سبب شده است که بسیاری از ابزارهای نظام استکباری برای محدود کردن و تضعیف نظام اسلامی ما خنثی شده و ناکارآمد جلوه کند.
این مسئول یکی از ابزارهای مهم فرهنگی را در شناخت واقعی این فرهنگ ارزشمند کتاب و کتابخوانی توصیف کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود به جایگاه رفیع کتاب و اهمیت مطالعه اشاره کردند و بر ارزش‌های آن تاکید داشتند.
وی با اعلام اینکه ریشه متقن بسیاری از هنرها و فعالیت‌های حوزه فرهنگی کتاب و کتابخوانی است، خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم این اهداف را پیاده کنیم باید به تقویت حوزه کتاب و کتابخوانی روی آوریم چرا که زیرساخت تولید یک فیلم، برنامه هنری و موسیقی کتاب و جایگاه ارزش‌مدار آن است.
دری با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب بیش از 70 درصد مطالب و صحبت‌های خودشان را در حوزه فرهنگی معطوف به کتاب و ارزشمندی آن قرار داده است، اضافه کرد: همه این تاکیدات نشان می‌دهد که حوزه مطالعه و کتاب و کتابخوانی حوزه اساسی و ریشه‌ای در بخش فرهنگی است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.
به گزارش فارس، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه کتاب دوره هشتم در اردبیل گفت: هر چند در سفر شهریورماه وعده داده بودیم که در چهار ماه آینده نمایشگاه کتاب در اردبیل برگزار می‌شود اما زودتر از وعده داده شده زمینه برپایی این نمایشگاه فراهم شده و ما شاهد رونق روز به روز این حوزه هستیم.
دری در ادامه سخنان خود به سنگینی کار برنامه نمایشگاه و پیش‌بینی مقدمات آن اعم از اسم‌نویسی، پذیرش، دعوت از ناشران و ساماندهی آنها تصریح کرد: مهم‌تر از این موضوعات بحث مراقبت از محتوای کتاب در این نمایشگاه‌ها است چرا که ما در بحث مراقبت از محتوای کتاب بسیار حساس هستیم و تلاش می‌کنیم با یک کار تلفیقی سلبی و ایجابی به گونه‌ای نمایشگاه‌ها را برگزار کنیم تا استفاده مفید از آن بشود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول