اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی:

جایگاه کتاب در مقابل رسانه‌ها حفظ شده است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: جایگاه کتاب با وجود گستردگی رسانه‌ها در دنیای امروز حفظ شده است.

جایگاه کتاب در مقابل رسانه‌ها حفظ شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدکریم سجادی بعد از ظهر امروز در گردهمایی کتابداران خراسان شمالی و تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: کتاب جایگاه والایی را در نظام جمهوری اسلامی داشته و در پرتو تشکیل نظام اسلامی شاخص‌های مطالعه رشد داشته است.
وی با بیان اینکه کتاب با وجود داشتن رقبای سرسخت همچنان جایگاه خودش را حفظ کرده است، افزود: حفظ این جایگاه به خاطر پایداری، اهمیت و همچنین اعتماد مردم به مقوله کتاب و کتابخوانی است.
سجادی با تاکید بر اینکه همه وظیفه داشته که از این جایگاه رفیع محافظت و آن را تقویت کنیم، گفت: تقویت و توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه خصوصاً به جوانان که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار داشته نقش بسزایی را در جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی دارد.
وی مأموریت کتابداران را در عرصه کتاب و کتابخوانی سنگین خواند و اظهار داشت: البته برای توسعه این بخش همه بخش‌های فرهنگی از جمله رسانه‌ها اعم از دیداری و شنیداری مسئولیت داشته تا مردم بیش از پیش به سمت کتاب و کتاب‌خوانی سوق پیدا کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی مأموریت کتابداران را مقدس‌ترین، شریف‌ترین خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: قطعاً این خدمات کتابداران نزد پروردگار محفوظ و دارای ارج خواهد بود.
وی از کتاب به عنوان بهترین دوست و یاور انسان‌ها یاد کرد و افزود: قطعاً یکی از مهم‌ترین کالاهای فرهنگی که امروز در مقابل مصون سازی جنگ ضد‌فرهنگی که علیه نظام و ارزش‌های دینی آغاز شده، توسعه کتاب و کتا‌بخوانی بوده تا ارزش‌ها در مقابل این تهاجمات حفظ شود.
مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی هم در این آیین نقش کتابداران را در توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی مهم خواند و گفت:‌ علی‌رغم کمبودهایی که در زمینه تعداد کتابداران در استان احساس می‌شود، لیکن کتابداران با انگیزه بالایی در راه خدمت به قشر فرهنگی و مردم تلاش دارند.
علی رحیمی با اشاره به برنامه جذب 14 کتابدار در استان اظهار امیدواری کرد تا با جذب این افراد تا پایان امسال، بخشی از مشکلات خراسان شمالی در زمینه کتابداران برطرف شود.
وی شمار کتابخانه های خراسان شمالی را 64 باب اعلام کرد و گفت: این استان به لحاظ سرانه کتاب، فضای کتابخانه و ... طی سال‌های اخیر رشد روز افزونی داشته به گونه ای که در تعدادی شاخص‌ها از میانگین کشوری جلوتر است.
بر پایه این خبر، این مراسم که در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه دهخدای بجنورد برگزار شد، از اکبر منصوری خبرنگار خبرگزاری فارس به عنوان خبرنگار برتر حوزه رسانه در استان تجلیل به عمل آمد.
همچنین در این آیین از تعدادی کتابداران نمونه این استان با اهدای لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول