اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه فارسان:

جامع‌نگری دینی مهم‌ترین شاخصه حقانیت عاشوراست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان گفت: مهم‌ترین شاخصه حقانیت عاشورا جامع‌نگری دینی است.

جامع‌نگری دینی مهم‌ترین شاخصه حقانیت عاشوراست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام اسماعیل زمانپور بعدازظهر امروز در مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با حضور کارکنان و بسیجیان سپاه ناحیه فارسان‌ اظهار داشت: شهدا اسلام و انقلاب گنجینه‌های گرانبهایی هستند که تأسی از آنان نقش تأثیرگذاری در انتخاب مسیر صحیح و اصولی افراد در زندگی ایجاد می‌کند.
وی از عاشورا به عنوان نقطه اوج ایثارگری، ‌جانبازی،‌ صبر و استقامت نام برد و گفت: عمل نکردن به وصایای پیامبر گرامی اسلام در خصوص اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) عامل اصلی به وجود آورنده حادثه عاشوراست.
زمانپور ادامه داد: ‌قاتلان امام حسین(ع) همان کسانی بودند که در غدیر خم با حضرت علی(ع) بیعت کردند و در سقیفه پیمان خود را شکستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان اضافه کرد: قیام در راه خدا، آزادگی، ظلم‌ستیزی، ایثار و شهادت از عوامل ماندگاری قیام امام حسین(ع) به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: شهدا با برخورداری از یقین قلبی و ایمان به خدای متعال جان خود را در راستای دفاع از کشور و احیای ارزش‌های اسلامی تقدیم اسلام کردند.
زمانپور با اشاره به هدف قیام امام حسین(ع)، گفت: دین اسلام با قیام عاشورا زنده شد، حادثه عاشورا بزرگترین حادثه‌ای بود که توانست دین را احیا کند و پیام امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) را به نسل‌های آینده تاریخ بشریت ابلاغ کند.
وی احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر را هدف اصلی قیام امام حسین(ع) برشمرد و افزود: یکی از علل قیام امام حسین(ع) زنده کردن ارزش‌های اسلامی بوده است.
زمانپور بیان کرد: زنده نگه‌داشتن ارزش‌هایی همچون وحدت امت اسلامی، حریت، آزادی و آزادگی، اخلاق اسلامی و انسانی، زنده کردن معارف حق و از بین بردن بدعت‌ها را می‌توان در قیام امام حسین(ع) مشاهده کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان با بیان اینکه نهضت عاشورا ماهیتی خدایی دارد، گفت: نهضت عاشورا نهضتی است که در راستای دفاع از کیان اسلام و قوانین قرآن آگاهانه و مسئولانه و حق محور تحقق یافت و مهم‌ترین شاخصه حقانیت آن جامع‌نگری دینی است.
در ادامه این مراسم یکی از مداحان اهل‌بیت(ع) به مدیحه‌سرایی پرداخت.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول